Den danske reklamebranche har fået et nyt designbureau. 

Reklamebureauet Butter Agency har slået dørene op for sit eget designbureau, Butter Studio, og designer Heidi Maribut har fået til opgave at stå i spidsen for Butter Studio med titlen Konceptuel Lead Designer. Heidi Maribut er uddannet som designer fra Det Kongelige Akademi og som billedkunstner på Royal College of Art i London. 

”Heidi har den rette ballast og forståelse for formgivning, formidling og de kulturelle strømninger, vi søger. Det er både vigtigt i forhold til at kunne udfordre, men lige så vigtigt for at sikre, at vores kunder får gennemarbejdede kvalitetsløsninger,” lyder det om ansættelsen af Heidi Maribut fra Anne Sophie Lange, adm. direktør i Butter Agency, i en pressemeddelelse. 

Satser på flere ansatte 

Ifølge Anne Sophie Lange har Butter Studio en ambitiøs vækststrategi. I første omgang er Heidi Maribut ene kvinde på Butter Studio, men allerede i år skal der ansættes endnu en designer på Butter Studio. Og inden for de kommende år satser Butter på, at designbureauet har 5-7 ansatte. 

Ifølge Anne Sophie Lange er det en central strategisk beslutning at adskille Butter Studio som sit eget bureau. 

“Det har været vigtigt for os at holde Agency og Studio adskilte, fordi vi ikke ønsker, at kunderne skal føle, at de behøver vælge os til på begge områder. Vi har naturligvis en del kunder, hvor det hele smelter sammen, og vi både er med til at udvikle den visuelle identitet samt hele det strategiske positioneringsarbejde og producere kampagnerne,” lyder det fra Anne Sophie Lange: 

”Men vi har også mange kunder, hvor vi udelukkende leverer kampagner og content. Grafisk design og motion graphics har dog altid fyldt meget hos Butter Agency, og med Butter Studio ønsker vi aktivt at udfolde viften af designservices og favne flere kunder med fokus på udvikling af design og visuel kommunikation.” 

Vil gøre sig fortjent til plads i branchen 

Butter Studio har allerede de første to projekter hjemme – blandt andet designet af et nyt logo til Politiken Minus og et visuelt univers til en kunde, som Butter Studio endnu ikke kan sætte navn på. 

Heidi Maribut er spændt på opgaven som drivkraft i Butter Studio. 

”Jeg kan kun glæde mig over at blive inviteret med ind i et bureau, der tror på, at en tværfaglig profil som min kan være toneangivende og med til at skabe nogle projekter, der står ud og gør Butter Studio fortjent til en plads blandt mange andre dygtige designbureauer,” udtaler Heidi Maribut, som tilføjer: 

“Man må bare erkende, at vi lever i en ekstrem hurtig og hypervisuel verden, hvor ens visuelle udtryk derfor kommer til at spille en stor rolle. Sat helt på spidsen kan man fristes til at sige, at det rette design kan være med til at danne fundamentet for et brands levetid og eksistensberettigelse.”