Brød-giganten Schulstad har efter – ikke en pitch-, men en kaffe-runde – valgt at skifte Kunde & Co ud med Advice som nyt leadbureau.
Det oplyser Schulstad i en pressemeddelelse.
Ifølge meddelelsen handler skiftet om, at ”forbrugere i stigende grad efterspørger transparens omkring de holdninger og værdier, som et brand står for. Samtidig er der en stigende tendens til at stærke brands i højere grad taler med og ikke kun til sine forbrugere.”
Og det har krævet ”nye øjne, vinkler og holdninger”, lyder det fra marketing- og Innovationsdirektør i Schulstad, Trine Søndergaard.
”Udviklingen, som vi ser meget positivt på, kræver en anden kommunikationsvinkel og eksekvering end vi har haft tidligere, hvorfor vi har haft brug for at genbesøge vores eksisterende kommunikationsplatform,” siger hun og tilføjer:
”Schulstad er i en fantastisk udvikling, men vi har et ønske om at være tydeligere i forhold til vores værdier og holdninger. Smag og kvalitet er fortsat helt afgørende parametre, men der kræves nu endnu mere transparens og dialog for at gøre sig fortjent til forbrugernes loyalitet.”
En anden tilgang
Schulstad pointerer, at man ikke har været i decideret bureau-pitch og bedt om kreative oplæg, men at man i stedet bad fem bureauer om at ”give deres korte bud på den strategiske forståelse af opgaven samt en generel præsentation af bureauets kompetencer.”
Og pilen pegede altså på Advice.
”Fordi de samlet set havde den nysgerrighed og solide faglige kompetence, der skal til for at løse opgaven. Vi har en masse på hjertet og ønsker en stærk strategisk og eksekverende samarbejdspartner,” siger Trine Søndergaard, der tilføjer, at også ”fælles værdier og gode dialoger med teamet hos Advice var afgørende for vores valg.”
Det glæder man sig over på bureauet, hvor Morten Hershøj, Director Branding & Marketing, der kom til Advice i efteråret, siger:
”Hos Advice er vi naturligvis stolte over, at et af Danmarks mest succesfulde fødevarebrands har valgt os til at stå i spidsen for udviklingen af den platform, kreative stik og agendaer i markedet, der skal positionere Schulstad endnu stærkere i fremtiden.”