Det meget omtalte kinesiske sociale medie, TikTok, er gået ud med sin første globale kampagne.

Aktiviteten bæres af TV, biograf, print, outdoor, social og digitale platforme og blev ifølge branchemediet AdAge lanceret i USA i går, 18. oktober.

Den første film har fået titlen “You Have to See It: Mystery Apartment Girl”, og den er i tråd med TikToks stil inspireret af en af platformens kendte såkaldte ”creators” @samanthartsoe’s video fra hendes egen New York-lejlighed.

I filmen møder man også den kendte mode- og TV-personlighed Martha Stewart, samt en række andre TikTok-creators, som for eksempel @tinx@ghosthoney, @alexisnikole og @brookeab.  

Bag kampagnen står bureauet Le Truc, som er Publicis-gruppens nyligt lancerede amerikanske ”center of creative excellence”.

Centeret rummer 600 kreative, producere og strateger fra gruppens New York-bureauer Publicis, Digitas, Razorfish, Rokkan, Saatchi & Saatchi og Publicis Media.

Publicis-gruppen samarbejder også med TikTok på andre områder – blandt andet håndterer mediebureau-brandet Zenith det sociale medies globale mediebudget.

TikTok er over de seneste år vokset til en af verdens største annonceplatforme, selvom platformen også får skarp kritik for sin datahåndtering.

Markedsføring tog for nylig på TikTok-shoot og undersøgte i en større artikel, om TikTok egentlig er marketing-hypen værd. Den kan du læse her, hvis du er medlem af Dansk Markedsføring.

Og du kan se den nye TikTok-film her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger