”Det har været en vanvittig rejse”.

Sådan lyder det fra Signe Julie Valeur, der er CMO i den digitale bank Lunar og er nomineret til Årets CMO.

Som chef for marketing i Lunar har hun sat den unge danske bank på verdenskortet. Missionen er at udfordre nogle af Danmark – og verdens – mest hæderkronede institutioner: Bankerne.

Det kræver nytænkning og mod. Og Signe Julie Valeur evner begge dele.

Via en massiv kampagne-satsning med Hollywood-stjernen Will Ferrell i spidsen har Lunar markeret sig internationalt i 2022.

Men allerede inden den kampagne kunne marketing-indsatsen ses på resultaterne.

I 2021 var Lunar Danmarks hurtigst voksende bank. Og Lunar vokser i dag med mellem 20-30.000 kunder om måneden.

Vi har spurgt hende, hvad hun har lært af jobbet – og hvad det sværeste har været ved at bygge Lunar, der blev grundlagt i 2015, op.

Hvordan har du det med at være nomineret til Årets CMO?

”Jeg er sindssygt stolt over at være nomineret til Årets CMO. Jeg er oppe imod nogle vanvittige kandidater, så at jeg er valgt, kom positivt bag på mig. Det er jeg rigtigt glad for.”

Hvorfor har du fortjent at vinde prisen?

”Jeg synes, jeg har fortjent at vinde prisen, fordi de resultater, vi har levet i Lunar, har været vanvittige. Jeg startede, da der ikke var nogen marketing eller nogen afdeling for det. Jeg har bygget alt op fra bunden. Jeg har været en stor del af den rejse, hvor vi i dag står med over 400.000 kunder og 600 medarbejdere.”

Hvad er det vigtigste, du har lært i dit arbejde?

”Det vigtigste, jeg har lært, er at tænke vildere og større. Da vi skulle ud og have et samarbejde med Will Ferrell, var det første, jeg tænkte, at det ikke kunne lade sig gøre,” siger hun om kampagnen, der er endt med, at Will Ferrell i dag er medejer af Lunar.

Hvad har det sværeste været i arbejdet?

”Det sværeste har været, at vi er en startup. Der var ingenting, da vi startede. Vi havde næsten ingen penge, og vi har fået funding, imens vi har skullet levere resultater. Det har hele tiden været hønen eller ægget, men heldigvis er vi lykkedes, selvom vi til tider har været nødt til at have en meget kortsigtet tilgang.”

Prisen som Årets CMO 2022 uddeles den 20. maj hos Kayak i Løvstræde 1 i København. Du kan læse mere om eventet her. Og herunder kan du se videoen, der begrunder, hvorfor Signe Julie Valeur er nomineret til Årets CMO.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger