Opdateret: Virksomheden Shoe-d-vision, som driver 195 skobutikker i Danmark og Norge, primært under mærket Skoringen, har valgt OMD i Aarhus som ny bureaupartner for begge lande.
Det oplyser bureauet til Markedsføring.
Der har ifølge Michael M. Pedersen, Managing Director i OMD i Aarhus, ikke været tale om en decideret pitch, men om løbende dialog.
”Vi har over de seneste måneder været i dialog med Shoe-d-vision, hvor vi har fået lov til at demonstrere vores faglighed og tilgang til marketing performance, hvilket har resulteret i at vi har indgået et samarbejde,” siger Michael M. Pedersen til Markedsføring.

Aftalen er ikke tidsbegrænset, oplyser partnerne og de primære opgaver bliver indkøb og rådgivning på offline-medier, strategisk sparring og fordeling af budget i forhold til virksomhedens strategiske indsatsområder.
Svært at navigere i mediebilledet selv
Karina Gondoff Bøje, der er marketingchef hos Shoe-d-vision, oplyser, at valget er faldet på OMD ”på baggrund af deres gennemsigtighed”.
”Vi betaler for deres håndtering og tidsforbrug og ikke skjulte kick-back aftaler. Deres rådgivning er troværdig – og de har vist sig dygtige i forhandlinger med medierne,” skriver hun i en mail til Markedsføring.
Karina Gondoff Bøje peger desuden på, at det er en fordel at bureauet ligger i Aarhus, da Shoe-d-vision selv holder til i Skødstrup, nord for Aarhus.
”Det er attraktivt, da det gør det nemt at mødes og se hinanden i øjnene.”

Virksomheden har i en periode valgt ikke at arbejde med mediebureau. Men:
”Jeg vurderer, at det er vigtigt at have rådgivere koblet på, så vi bruger vores penge de steder, hvor vi får den største effekt og udbytte,” skriver Karina Gondoff Bøje og uddyber:
”Man kan godt mærke, at sælgerne fra diverse medier er sultne i tiden, og man får utrolig mange henvendelser. Det er svært at navigere i hele mediebilledet selv, og altid selv vurdere, hvor pengene er bedst brugt.”
Første kampagner kommer snart
De primære KPI’er for samarbejdet går på at understøtte salget i både butikkerne og på Shoe-d-visions digitale platform – og at underbygge ambitionerne for brandpositioneringen i Danmark og Norge.
Dugfrisk rekord
I denne uge, den 14. marts, aflagde Shoe-d-vision årsregnskab, og det viste en nettoomsætning på 626 millioner kroner og et overskud på 11,1 millioner kroner efter skat. Det svarer til næsten en femdobling af resultatet året før.
Shoe-d-vision blev grundlagt i 1955 og har hovedkontor i Skødstrup, nord for Aarhus.
Kilder: Shoe-d-visions hjemmeside og cvr.dk
Karina Gondoff Bøje ønkser ikke at oplyse budgettets størrelse, men skriver:
”Vi er kommet ud af et fantastisk 2022 med turbo på væksten. Det er vi stolte over, og det betyder, at vi har gang i nogle gode initiativer. Derfor har vi også behov for en bedre medierådgivning, så vi bruger penge rigtigt.”
Hvad gør især Shoe-d-vision til en fed kunde for OMD?
”At vi kommer til at arbejde med et etableret brand som har momentum og er i vækst. Vi kommer til at skulle løfte flere opgaver, og får dermed rig mulighed for at bringe mange af vores specialistkompetencer i spil,” skriver Michael M. Pedersen og tilføjer:
”Onboarding er allerede i fuld gang, og vi forventer at de første indsatser og kampagner i det nye samarbejde bliver iværksat her i foråret 2023.”
Artiklen er opdateret fredag den 17. marts klokken 10.10 med oplysningen om, at de primære opgaver er indkøb og rådgivning på offline-medier. Ordet ‘offline’ var i den oprindelige udgave af artiklen faldet ud ved en fejl, red.