Efter en nordisk pitch har Telia valgt Wavemaker som mediebureaupartner på tværs af Norden. Det oplyser teleselskabet i en pressemeddelelse.

Telia går hermed fra 11 bureauer i Norden og Baltikum til at få samlet deres marketingsservices hos ét bureau.

Opgaven fra Telia dækker seks markeder og flere brands inden for både telekommunikation og medier. Derfor har Telia brug for en partner med adgang til de rigtige platforme og en partner, der kan samarbejde på tværs af hele koncernen. 

Kristian Bæk-Mikkelsen, CEO fra Wavemaker Danmark. Foto: PR.

Christian Hjarup Preisler, Director of Brand & Marketing fra Telia, siger i pressemeddelelsen:

”I 2021 har vi sat tydelige positioner for vores to brands. Telia skal være familiernes foretrukne teleselskab på tværs af mobil, internet, TV og streaming – mens Call me skal stå stærkt på markedet for nem og billig mobiltelefoni. I det konkurrenceprægede danske telemarked har vi brug for den skarpeste markedsbearbejdning for effektivt at udbrede kendskabet samt rekruttere og fastholde loyale kunder. Wavemaker er et godt match, da de har de rette kompetencer og værdier, og jeg ser frem til at levere på vores ambitioner og strategi med dem som vores nye mediepartner.”

CEO fra Wavemaker Danmark, Kristian Bæk-Mikkelsen, tilføjer:

”Vi er utrolig stolte over og glade for, at Telia vælger os som samarbejdspartner. Det er en drømmeopgave for os og underbygger vores strategi om at arbejde med nordiske annoncører og simplificere og effektivisere deres markedsføring på tværs af markeder. Samarbejdet giver os en fed mulighed for at transformere Telia og selvfølgelig også os selv.”

I Danmark er det de tre brands Telia, Call me og C More, som nu samler deres mediebudget, som fra 2022 skal håndteres af Wavemaker.