Frederik Scholten, der tidligere har haft en række ledende stillinger i 3, tiltræder første november som Chief Marketing & Digital Officer i Telmore.
Her får Frederik Scholten “det klassiske CMO-ansvar” samt ansvaret for alle Telmores digitale platforme herunder teleselskabets digitale salg.
“Telmore er det originale udfordrerbrand i dansk telekommunikation, og jeg glæder mig til at komme i gang med arbejde med brandet,” siger han.
Frederik Scholten kommer fra et job som Senior Account Executive hos Salesforce og sidder i advisory board på Copenhagen Business Academy.
Om motivationen bag skiftet fortæller Frederik Scholten:
“Nogle gange så kan telebranchen gå i blodet på folk, og det har den gjort på mig. Så det er dynamikken i branchen, som jeg synes er superspændende, og som jeg slet ikke er færdig med.”
Hvad tænker du om, at du – din tid i 3 in mente – skifter til ‘fjenden’?
“Michael Laudrup kunne også skifte fra Barcelona til Real Madrid. Så i al beskedenhed der tænker jeg godt, at man kan lave et succesfuldt skifte til en konkurrent. Og så har jeg jo også arbejdet som rådgiver for TDC-gruppen og Telmore mange år inden, jeg arbejdede for 3 – hvor jeg havde Telmore som min faste kunde i mange år, da jeg arbejdede på mediebureau.”
Er der nogle specifikke udfordringer, du hentes ind for at løse?
“Det er jo noget af det, som jeg skal ind og definere. Det er jo også derfor, at man hyrer en fra branchen, tænker jeg. Så man kan komme ind og stille skarpt på, hvor det er, at man kan se nogle muligheder,” siger han.