Det knapt fire år gamle kreative bureau The Unicorn starter 2022 med at hive tunge kreative kræfter med ombord. 

Der er tale om Simon Naver, der tidligere har slået sine folder på DDB, &Co., Uncle og senest Mensch, hvor han var associeret partner. 

“Egentlig føles det lidt som et “endelig”, for siden vi begge startede i branchen for godt 17 år siden, har flere kreative direktører forsøgt at teame os sammen. Tiden har aldrig passet, men det gør den i den grad nu”, siger Peter Metcalfe, kreativ direktør og medstifter af The Unicorn. 

Simon Naver færdes dog allerede hjemmevant på bureauet, da han har været tilknyttet som fast freelancer det seneste halve års tid. 

I den tid har han udviklet kampagner for blandt andre Læger uden Grænser og Forbrugerrådet Tænk – og for nylig stod han desuden bag Matas’ nye kommunikationsplatform “Tættere På” med Sofie Linde. 

Krævede ikke stor overtalelse

Hovedpersonen selv siger om The Unicorn, at ”der er fuld fart på den lille enhjørning, og der hersker en dejlig, ubøjelig tro på, at det vigtigste produkt er kreativitet.”

”Derfor skulle Peter heller ikke gøre brug af sine ellers prangende talegaver til at få mig med ombord. Det er dog ikke kun ideerne, som sætter dagsordnen på bureauet, for håndværket får lige så meget fokus. Og det er sgu, undskyld jeg bander, noget som ligger mit hjerte nær og hører hjemme under enhver kampagne, nemlig at der er kælet lige så meget for detaljen, som tanken bag det hele,” siger Simon Naver.

Og hos The Unicorn er Peter Metcalfe ikke i tvivl om, at man har gjort et scoop.

“Man skal ikke kigge længe på Simons tidligere arbejde for at se, hvorfor vi er er mere end lykkelige over, at han vil arbejde med os. Personligt er jeg stor fan af hans branded content-kampagne for Kræftens Bekæmpelse med Peter Falktoft & Esben Bjerre,” siger han og tilføjer:

”Og så er han først og fremmest et ordentligt og utroligt sødt menneske. Så der er ikke meget, der taler imod at han kommer til at leve op til vores vision om være folks tid værd”.