For første gang, siden digital marketing-bureauet Mighty Monday slog dørene op i 2020, har det opkøbt et andet bureau.
Det er det lille brand- og strategibureau Staircase Consulting, som bliver ført ind under Mighty Mondays vinger. Staircase Consulting er stiftet af Lars Gjøls-Andersen.
Ifølge partner i Mighty Monday, Martin Dean, er erhvervelsen af Staircase Consulting, som bureauet allerede arbejdeder tæt sammen med, et forsøg på at styrke Mighty Mondays muligheder for at lave en samlet digital branding-strategi for sine kunder.
”Vi er et kun halvandet år gammelt performance marketing-bureau, og en af vores første samarbejdspartnere var Staircase Consulting. Vores samarbejde er på det halvandet år blevet tættere og tættere, og derfor er vi nu lagt sammen og har overtaget alle aktiviteter i Staircase Consulting,” siger Martin Dean fra Mighty Monday, som tilføjer:
”Vi er i en branche, hvor der er mange som os derude, og det bliver sværere og sværere at arbejde med digital performance marketing. Det er her, Staircase Consulting kommer til bordet med et mere traditionelt mindset om brandopbygning. Vi mener, at vi med den her tilføjelse går i en anden retning end vores konkurrenter og kan give et stærkere produkt til vores kunder,” siger Martin Dean.
Vil fordoble forretningen
Siden starten i 2021 har Mighty Monday oplevet en tydelig vækst og har i dag 26 medarbejdere – med tilføjelsen af Staircase Consulting stiger det til 28.
I bureauets første regnskabsår leverede Mighty Monday en bruttofortjeneste på lige over seks millioner kroner og et overskud på 779.000 kroner. Det resultat vækker stolthed hos det unge bureau, men partner Martin Dean forventer også, at det ser stærkere ud i 2022.
”Vi er et af de hurtigst voksende digitale bureauer i Danmark, og jeg forventer, at vi fordobler vores forretning i vores næste regnskabsår. Vi har lidt over 50 kunder, og halvdelen af dem er det, jeg vil kalde for lidt større kunder,” siger Martin Dean.
Og vækstambitionerne hænger også sammen med, at bureauet gerne vil skille sig ud fra konkurrenterne.
”Kutymen i vores branche er, at når du bygger endnu et ben på, så tilbyder du ofte at udvikle hjemmesider, lave content eller andre traditionelle services. Men vi vil gerne være mere strategiske og sidde ude ved kunderne og byge en rød tråd fra band ned til teknikken,” siger Martin Dean.
Fra Lars Gjøls-Andersen lyder det i en pressemeddelese fra Mighty Monday, at han glæder sig over, at hans selskab bliver en integreret del af det digitale bureau.
”Nu er vi klar til at tage næste skridt og sammen med Mighty Monday løfte forretningen til et endnu højere niveau. Vi kan allerede nu mærke på vores kunder, at samarbejdet bliver mødt med stor interesse og åbne arme,” udtaler han.
Mighty Monday har af forretningshensyn ikke ønsket at oplyse, hvad de betaler for at overtage Staircase Consulting.
Mighty Monday har blandt andet kunder som Sticks’n’Sushi, UNDO og Unity.