Guld-, sølv- og bronzevinderne ved årets Eurobest-festival – populært kaldet EM i reklame – er offentliggjort, og det er gode nyheder set med danske øjne.

Samlet er det blevet til 12 priser, to guld, tre sølv og syv bronze, fordelt på fire bureauer og to produktionsselskaber. 

Det er tre gange så mange trofæer som i 2018, hvor & Co. løb med tre ud af fire priser, alle for Velux-casen ”The Indoor Generation”.

Virtue gør det igen …

De to gange guld og en enkelt bronze går til årets helt store vinder på de internationale scener: Virtues adDRESS THE FUTURE for Carlings, der ikke blot vandt den første danske Grand Prix nogensinde ved The One Show i New York og siden fulgte op med den første danske Grand Prix i 16 år ved reklame-VM, Cannes Lions

adDRESS THE FUTURE blev lanceret i efteråret 2018 – en digital tøj-kollektion, der skulle gøre opmærksom på, at Carlings åbnede en web-butik – men også en kommunikation, der talte direkte ind i bæredygtighed-dagsordenen.

Og som på kort tid markerede sig som et forsøg den moderne modeindustri – en industri, som notorisk er en af de værste miljøsyndere i verden.

For få dage siden lancerede Virtue i øvrigt to’eren: The Last Statement T-Shirt, der gør det muligt at få adgang til 100 designs blot med én enkelt t-shirt.

… og det er der også andre der gør

& Co. markerer sig også ved årets Eurobest-festival – to sølv vinder bureauet for The Lift for Bianco Footwear – en case, som også produktionsselskabet New Land hædres for med to gange bronze i Film Craft.

Også The Lift er vandt til at hente masser af priser hjem: I sommer blev det til sølv og bronze i Cannes, siden to sølv ved Clio Awards og to bronze og to People’s Choise-priser ved Lovie Awards.

I efteråret fortsatte festen med to gange guld til ved Epica Awards, og herhjemme vandt The Lift fem priser ved True Award: Guld, to gange sølv – og prisen for henholdsvis Bedste Klip og Bedste Original Musik.

Også Uitch Iscratch tager mere end en enkelt pris hjem: Produktionsselskabet vinder således en sølv og to bronze for Voiceless Women, der tidligere i år blev kåret som Årets Film ved The True Award.

Robert/Boisen & Like-minded vinder bronze for casen Fra Marken til Parken for Sydbank, og det samme gør Mensch/Sansir for Closed for Maintenance for Visit Færøerne.

Også metal til dansk ungdomsteam

Og så må vi ikke glemme, at Danmark også vandt metal ved Eurobests ungdoms-konkurrence.

Det skete i Warszawa, hvor Martin K. Ettrup fra Nørgård Mikkelsen og Sebastian Egelund Østgaard, der er selvstændig kreativ, tog bronze med hjem til Danmark for deres idé for NGO’en La Strada.

Det var dermed fjerde år i træk, at et dansk team placerede sig i toppen ved Eurobest Young Creative Competition.

Årets Grand Prix- og Special Awards-vindere afsløres ved eventen ”Eurobest Unwrapped” den 12. december, hvor juryerne desuden vil dykke ned i nogle af de prisvindende cases.

Eventen live-streames på www.eurobest.com .

Se listen over de danske vindere ved Eurobest 2019 her.

Digital Craft

GULD: Virtue med Address the Future for Carlings (New Realities & Voice Activation)

Digital

GULD: Virtue med Address the Future for Carlings (Tangible Tech)

Entertainment

SØLV: & Co. med The Lift for Bianco Footwear (Fiction & Non-Fiction Films up to 5 minutes)

BRONZE: Robert/Boisen & Like-minded med Fra Marken til Parken for Sydbank (Sports: Digital, Social & Emerging Tech)

Film Craft

BRONZE:  New Land med The Lift for Bianco Footwear (Script)

BRONZE: New Land med The Lift for Bianco Footwear (Use of Original Music)

Film

SØLV: & Co. med The Lift for Bianco Footwear (Online: Fiction & Non-Fiction)

SØLV: Uitch Iscratch med Voiceless Women for New Lives (Not for Profit/Charity/Government)

BRONZE: Uitch Iscratch med Voiceless Women for New Lives (Social Behaviour & Cultural Insight)

Healthcare

BRONZE:  Uitch Iscratch med Voiceless Women for New Lives (Non-Profit/ Foundation-led Education & Awareness)

Mobile

BRONZE: Virtue med Address the Future for Carlings (New Realities & Voice Activation)

PR

BRONZE: Mensch/Sansir med Closed for Maintenance for Visit Færøerne (Brand Voice & Strategic Storytelling)