DDA-stafetten: Dorthe Krogh Jensen, CMO i Alm. Brand, er er gruppeleder for kategorien Commerce ved Danish Digital Award 2021.

Hvilke forventninger har du til indstillingerne i din kategori?  

– At der kommer mange stærke cases – og cases med en stejl vækstkurve. Covid19 har påvirket netop vores kategori – Commerce – ekstremt positivt. Dog kan der være en fare for, at de indsendte cases ikke har flyttet så meget på løsningen, da de kan have haft svært ved at følge med ordrehastigheden, så det er gået op i drift.

Hvad vil du især lægge vægt på i bedømmelsen af de indsendte cases?  

Kort om DDA-stafetten:

  • Markedsføring giver de 14 gruppeledere ved Danish Digital Award lejlighed for at fortælle, hvad de vil lægge særlig vægt på ved bedømmelserne af indsendelserne til Danmarks største digitale awardshow samt give deres bud på de vigtigste trends inden for digital marketing og eCommerce.
  • Markedsføring stiller de faste spørgsmål, mens de enkelte gruppeledere selv formulerer et drillespørgsmål til den person, stafetten sendes videre til.

– Commerce-oplevelser, der har skabt solid forretningsmæssig effekt ved en styrket købsoplevelse, udfordret rammerne for klassisk commerce eller på anden vis har et overraskelseselement, der har sat sig i positiv forretningseffekt.

Hvad skal en case i dine øjne have bidraget med for at kunne vinde guld i din kategori?  

– Den skal have sprængt rammerne for klassisk commerce. Løsningen skal være gennemført og stærkt integreret i helhedskøbsoplevelsen og naturligvis have haft en solid forretningsmæssig effekt.

Hvilke trends forudser du vil blive afgørende inden for e-commerce og digital marketing i 2021?  

– Der er nogle grundlæggende nye processer, der skal på plads hos de fleste af os med de nye, tekniske benspænd omkring det at følge leads og generelt øget juridisk pres på håndtering af data. Men derudover tror jeg, der kommer øget fokus på digitalisering af kerneforretningen for dem, som ikke er der endnu. Og generelt en udvikling med fokus på fit-for-scale. De fleste commerce-cases er blevet trykprøvet i 2020 med den ekstreme vækstkurve, så det tror jeg, der øger fokus på skalerbarheden og ikke kun på at lave en lækker front-end oplevelse.

Om Dorthe Krogh Jensen:

Dorthe Krogh Jensen er CMO i Alm. Brand. Forinden havde hun været fire år hos Danske Bank.

Karrieren begyndte hos Kunde & Co, inden hun rykkede videre til Novozymes og Flügger Group.

Dorthe Krogh Jensen begynder som ny VP, Global Marketing, hos EPOS senere på foråret 2021.

Hey Dorthe, Du har jo den kategori, som måske har flyttet sig mest i 2020. Ser du det som den nye kongekategori, og vælter du således Digital Transformation (Jesper Thyssen) af pinden. Og mener du, at det bør rettes på DDA’s hjemmeside? 

– Commerce har ALTID været den vigtigste DDA-kategori – no doubt;-) Mere seriøst hænger de to kategorier unægteligt sammen – Commerce er måske mere målet, mens Digital Transformation er mere vejen til målet. Det er i hvert fald to vigtige kategorier, som begge er blevet endnu vigtigere under Covid19- rammerne.

Og har du et “drillespørgsmål” til den næste i rækken, som er Christina Tønnesen, der er gruppeleder i Innovation-kategorien?

– Hvordan tror du, Covid19-arbejdsrammerne har påvirket kategorien Innovation? Mange ledere har i løbet af det sidste års tid udtalt, at innovation har været svært hjemmefra og hver for sig, mens det for andre virksomheder har været essentielt for overlevelse?

Husk at indstille dit arbejde til Danish Digital Award 2021

Indstil din case her