Danske Spil, en af landets største annoncører, der med tilgangen af Klasselotteriet i efteråret 2022 har udbygget den position yderligere, har efter en pitch valgt at fortsætte samarbejdet med Mediacom.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Aftalen løber, ifølge TED, Tenders Electronic Daily – onlineudgaven af tillægget til EU-Tidende om offentlige kontrakter i EU – over fire år og har en samlet, anslået værdi af 320 millioner kroner. 

Om genvalget af Mediacom – som i øvrigt fra årsskiftet har ændret navn til EssenceMediacom – siger marketingdirektør Martin Dalsgaard Andersen fra Danske Spil:

”Teamet fra EssenceMediacom har demonstreret en stærk forretningsforståelse på tværs af vores brands og har undervejs udvist en stor lyst til at udfordre os og vores tilgang til brug af medier. Desuden er vi sikre på, at de kan bidrage til et stærkt og effektivt medieindkøb fremadrettet.”

Martin Dalsgaard Andersen, marketingdirektør, Danske Spil. Foto: PR

Han tilføjer, at bureauet også vil være ’ en vigtig partner i forhold til at sikre ansvarlighedsprofilen i vores markedsføring’. 

Skal øge brugen af førstepartsdata

Budgettet, der kom i udbud i sommeren 2022, omfatter Danske Lotteri Spil A/S, Danske Licens Spil A/S, Det Danske Klasselotteri A/S, Elite Gaming A/S og SWUSH.com.

Af TED fremgår det, at den indgåede rammeaftale blandt andet omfatter ’strategisk rådgivning vedrørende medier, herunder særligt rådgivning i forbindelse med mediestrategi og optimering af brugerrejse’; ’kontinuerlig sparring og taktisk rådgivning, herunder 360 graders medieplanlægning samt kompetenceudvikling af kundens in-house specialister’ – plus eksekvering af annoncekampagner i betalte offline medier, betalte online medier og øvrige medier.

Og hos EssenceMediacom er CEO, Jesper S. Jørgensen, glad for at kunne fortsætte samarbejdet med Danske Spil. 

”Vi har set meget frem til at kunne dele nyheden, og jeg ved fra mine kollegaer, at vi alle glæder os til at tage hul på næste kapitel sammen med Danske Spil,” siger han i meddelelsen og tilføjer:

”I særdeleshed bliver det spændende at arbejde på at øge anvendelsen af Danske Spils førstepartsdata på tværs af kanaler, så fundamentet for bedre og mere relevante kundeoplevelser styrkes de kommende år.”

Det er anden gang på en uge, at det danske mediebureau lander et stort budget.

For blot tre dage siden kom det frem, at Øresundsbron også havde valgt EssenceMediacom som sit nye mediebureau.