Mandag blev det offentliggjort, hvem der er nomineret til prisen som Årets CMO.

Det er årets jury, der på baggrund af advisory boardets shortliste på 20 marketing-profiler, har udpeget de fem, som nu kæmper om den fornemme pris. 

Årets advisory board har i forbindelse med udarbejdelsen af shortlisten begået en motivation for de 20 profiler.

I denne uge bringer vi motivationerne, som er givet for de fem, der altså endte med at blive juryens udvalgte. Læs motivationen for Bolia.com's Line Bering Larsen og Tivolis Michala Svane herunder - og læs motivationen for Arlas Hanne Søndergaard, Kviks Lisa Gøttler og Carlsbergs Morten Boye her.

LÆS OGSÅ: JURYFORMAND: SÅ STORE ER KRAVENE TIL ÅRETS CMO

Line Bering Larsen, Marketing & Omnichannel Director hos Bolia.com: 

Line har i sin rolle som Marketing & Omnichannel Director for fremadstormende Bolia.com sat en tyk streg under, at hun hører til blandt landets absolut dygtigste kommercielt ansvarlige marketers. 

Det seneste år har Line bl.a. succesfuldt implementeret forretningens omnichannel-strategi, der sikrer, at Bolia.com står skarpt og med et stærkt fælles udtryk på tværs af kanaler. 

Hun har dertil medvirket til e-commerce-forretningens sejrsgang ved både Creative Circle Award og Euro Effie Awards, der understreger ikke bare kreativ kant, men også virksomhedens uforlignelige evne til at levere effektive marketingindsatser. 

Dette ses også på virksomhedens regnskaber, der har den rigtige retning på top- og bundlinje. Lines skarpt skårne digitale profil, hendes e-commerce- og marketingmæssige kunnen og hendes imponerende indsats det seneste år gør hende til en kandidat i feltet til Årets CMO. 

LÆS OGSÅ: JURYFORMAND: SÅ STORE ER KRAVENE TIL ÅRETS CMO

Michala Svane, Vice President Sales and Marketing hos Tivoli:

Michala er en helstøbt marketer, som har sin naturlige gang blandt den danske marketingscenes fremmeste profiler. Hun er generelt med til at løfte barren for sin disciplin og en af de mest synlige debattører i den danske marketingdebat. 

Michala er innovativ, digital tænkende og forstår gennem sit efterhånden 30 mand store team at iscenesætte marketingstrategi, koncepter og eksekvering med stærke resultater.

F.eks. bragte hun sine evner i spil i et nyt kommunikationsinitiativ, som realiserede det velkendte Tivoli-slogan ”Altid som aldrig før” i en viral satsning/film, der slår fast, at man aldrig er ældre, end man føler sig - et initiativ, der markerede Tivolis 175-års fødselsdag. 

Fejringen var dog ikke blot forbeholdt Danmark, men hele verden over blev Tivolis fødselsdag omtalt, og det har bl.a. resulteret i, at Tivoli-filmen indtog en andenplads i en opgørelse over de bedste, danske YouTube-reklamer ifølge YouTube Ads Leaderboard i 2018. 

Under Michala er både virksomhedens brandværdi, men også generelle resultater steget til flotte nye højder og bevis på, at hendes arbejde har båret frugt. Michala er en spændende profil i kapløbet om titlen til Årets CMO. 

LÆS OGSÅ: DET KENDETEGNER DE DYGTIGSTE CMO’ER

Årets CMO bliver uddelt den 18. januar, hvor også bogen The M List bliver offentliggjort. Inden da skal de fem nominerede gennem et forløb, hvor de blive testet og udfordret – fagligt såvel som personligt.