• Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem

Udgivet siden 1927
Udgivet siden 1927
  • Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem
Forsiden > Note

Kort nyt


DSB-profil skifter til Metroen

Efter godt to år som Senior Brand Manager hos DSB rykker Rikke Lynge til Metroselskabet & Hovedstadens Letbane.

Lidl dropper tilbudsaviser i Odense

Efter otte ugers vellykket test fjerner dagligvarekæden Lidl nu permanent sin fysiske tilbudsavis i Odense. ”Det er en stor milepæl,” siger indkøbsdirektør i Lidl.

Ny analyse: Følelser firedobler effekten af digitale reklamer

Digitale reklamer, der vækker stærke følelser hos modtagerne, er fire gange bedre til at drive langsigtet brand equity end dem, der ikke gør. Det viser nye tal fra Kantar og AI-analysehuset Affectiva.

3 ansætter ny Head of Marketing

Primo april starter Jesper Juhl Brogaard som Head of Marketing i teleselskabet 3. Han kommer med erfaring fra Mediacom, Charlie Tango og senest Lunar.

Kreativ direktør forlader Envision efter 16 år

Peter Boe har valgt at sige farvel til Envision. Det oplyser han på LinkedIn.

Google-bureau leverede markant fremgang i 2022

Google-bureauet Lazzaweb leverede betydelig fremgang i 2022. Ledelsen tilskriver væksten ”et strategiskift og etableringen af et nyt produkt.”

Skønhedsbrand langer ud efter omdiskuteret TikTok-filter

Med kampagnen #TurnYourBack opfordrer Dove nu TikTok-brugere til at droppe filteret ’Bold Glamour’. Det sætter urealistiske og skadelige skønhedsforventninger til piger og kvinder, lyder begrundelsen.

Bureau vil hjælpe studerendes startups pro bono

Bureauet iProspect indgår samarbejde med Copenhagen School of Entrepreneurship og hjælper studerendes startups pro bono.

Forbrugerne har stemt: Her er de 10 mest bæredygtige brands

Änglamark er kåret som det brand, danske forbrugere opfatter som mest bæredygtige, viser ny undersøgelse. Se listen over de 10 mest bæredygtige brands her.

Creative Circle med rekordstort antal indsendelser

797 cases er der i alt blevet indsendt til Creative Circle Award, og det er det højeste antal nogensinde.

Greenpeace politianmelder Danish Crown

Miljøorganisationen Greenpeace politianmelder Danish Crown og slagterigigantens ledelse for klimakampagne.

AI-Einstein skal effektivisere marketing

En ny kunstig intelligens skal hjælpe til at effektivisere marketingafdelinger.

Kaffe-snak blev til kampagne for stort cykelmærke

Danske Envision har lavet ny kampagne for et af verdens største cykelmærker, Specialized.

Legendarisk dansk reklametegner får stor udstilling

En af historiens største danske reklametegnere bliver nu hyldet i ny særudstilling.

Marketingchef forlader Barons efter fire år

Bastian Lind stopper som marketingchef i Barons for at blive selvstændig.

Toblerone må droppe ikonisk logo

Toblerone må droppe bjerget Matterhorn som sit logo.

Digitalt bureau hyrer ny CCO: ”Potentielt årets bedste signing”

Niklas Sønderskov Andersen er hentet ind som ny CCO hos det digitale bureau Adjust. Han træder samtidig ind i ledelsen på bureauet.

Ungt digitalt bureau henter erfaren CCO

Joakim Kruse har 15 års brancheerfaring, nu skal han hjælpe nystartet bureau.

NoA-virksomhed kåret til en af verdens mest innovative

NoA Ignite lander på mediet Fast Companys liste over de mest innovative virksomheder.

Fagbladet Folkeskolen henter kommerciel chef hos Politiken

Fagbladet Folkeskolen har hentet sin nye kommercielle chef hos Politiken. Hans vigtigste opgave bliver at hæve omsætningen digitalt.

Deadline for indstillinger til DDA rykket

Deadline for at få de bedste indstillinger med til Danish Digital Awards er rykket til den 6. marts.

Anthony Lim stiger i graderne hos teleselskabet 3

Oister-direktør Anthony Lim er udnævnt til direktør for Second Brands i teleselskabet 3. Samtidig rykker han ind i direktionen i 3 Danmark.

Power indstiller TikTok-tilstedeværelse

Elektronikkæden Power pauser midlertidigt deres TikTok-profil, skriver Børsen.

Cph:Dox fejrer 20 års jubilæum med ny kampagne

Filmfestivalen Cph:Dox fylder 20 år, hvilket fejres med ny kampagne af Plotworks.Toke Blicher Møller har instrueret kampagnefilmen, som Markedsføring som det første kan vise i fuld længde.

Operate leverer sit bedste resultat nogensinde

Kommunikationsgruppen Operate har offentliggjort regnskaber for 2022 for gruppens tre selskaber, og de viser et samlet resultat på 12,4 millioner kroner.

Bureau udvider ejerkredsen

Kynetics tidligere Head of Operations, Mads-Mikkel Tarding, bliver ny Managing Director og indtræder som partner og en del af direktionen.

Mærsk med Indiana Jones-inspireret kampagne

Hvad har Indiana Jones og logistik til fælles? Det undersøger Mærsk og &Co. i ny kampagne.

Flere politiske partier stopper med at bruge TikTok

Alex Vanopslagh har slettet TikTok på sin arbejdstelefon, imens flere partier helt er stoppet med at bruge det sociale medie.

Nu ruller marketing-strid mellem DBU og Power i retten

De første skridt mod en afgørelse af marketing-sagen mellem DBU og elektronikkæden Power tages nu ved Sø- og Handelsretten.

Agillic-chef er stolt af stor vækst på omsætning trods underskud

Tech-selskabet Agillic ser en stor millionfremgang i sin omsætning, men kører med planlagt underskud, viser nyt regnskab. CEO Emre Gürsoy er meget tilfreds.

Tidligere Viaplay-spidser lancerer nyt bureau

De to tidligere Viaplay-direktører, Anders Oliver Pokorni og Mette Barnes, har i dag åbnet et nyt konsulentbureau.

Analyse: Brugere interagerer mindre med brands på Instagram

Markant færre brugere interagerer med indhold fra brands på Instagram, Facebook og Twitter, viser ny analyse.

Dansker i front for nordisk jury

YouTube Works Awards får for første gang en nordisk udgave, og Mette Hørdum, CEO på det kreative bureau Pong, er juryformand. To andre danske profiler er også med.

Mediebureauer: Printsalget vil falde yderligere i 2023

Nyligt offentliggjorde tal fra Dagbladenes Annoncestatistik og Ugeavisernes Annoncestatistik viser markant nedgang i annoncesalg på print hos lokal- og regionalmedier. To bureauchefer forventer, at man vil se yderligere nedgang i 2023, skriver Mediawatch.

New Land napper prisvindende dansk filminstruktør

Den danske prisvindende filminstruktør, Nina Holmgren, er blevet en del af New Lands roster. To andre nye profiler er også kommet til.

Marketingbureau køber op igen

Det digitale marketingbureau Precis Digital har købt performancemarketingbureauet Booster Box. Dermed går bureauet ind på både det italienske og spanske marked.

To nye profiler til Holy Ravioli

Produktionsselskabet Holy Ravioli har føjet Anna Sørrig og Duncan Christie til truppen.

Operate ansætter ny direktør

Camilla Sort bliver ny direktør i Operate, hvor hun får særligt ansvar for kreativitet og innovation.

Ny undersøgelse: Stor AI-optimisme blandt svenske kreative

9 uf af 10 af svenske kreative mener ikke, at AI vil påvirke deres arbejdsliv negativt, viser ny undersøgelse af mediet Resumé.

Analyse: SoMe topper liste over mest efterspurgte marketing-kompetencer

Digital marketing og sociale medier er to af de tre mest efterspurgte kompetencer, som virksomheder leder efter, når de ansætter marketingfolk. Det viser globale data fra LinkedIn ifølge MarketingWeek.

NoA udpeger ny landechef i nordisk udvidelse

NoA udpeger ny landechef i Finland og åbner muligheden for flere bureau-opkøb på det finske marked.

Supermarkedskæde fjerner maskotter

Fremover vil Lidl fjerne promoveringen af usunde fødevarer målrettet børn.

Forbrugerombudsmanden kritiseres for ikke at anmelde greenwashing

Forbrugerrådet Tænk og flere politikere kritiserer Forbrugerombudsmanden for ikke at politianmelde en række virksomheder, som instansen har vurderet skyldig i greenwashing.

7-Eleven ansætter ny chef til klima-markedsføring

Butikskæden 7-Eleven opretter ny stilling, der skal positionere dem i forhold til bæredygtighed og socialt ansvar.

Nystartet bureau med millionoverskud

Bureauet Ice Digital er kommet ud med deres første regnskab, der viser et overskud på 1,4 millioner kroner efter skat.

Ledigheden for salg og marketing stiger

Ledigheden blandt reklame- og marketingansatte stiger. Det er forventetligt i forhold til sæsonen, men tyder også på, at virksomhederne ruster sig til en recession.

Bacon opruster med prisvindende Netflix-instruktør

Stop-motion-instruktøren Niki Lindroth von Bahr, der bl.a. er kendt for den anmelderroste Netflix-special 'The House', slutter sig til produktionsselskabet Bacon.

Tidligere Friday-partner til Bright

Peter Freisner Johansen bliver ny Corporate Communications Director hos Bright. Han har tidligere været selvstændig og partner hos kommunikationsbureauet Friday.

Fern tilknytter instruktør med Art Director-baggrund

Fern har fået Pernille Lund som ny instruktør i deres roster. Hun skifter tilbage til instruktør-gerningen efter en årrække at have arbejdet som AD’er.

Brandhouse/Subsero opruster med ny kreativ direktør

Lars Kirk, tidligere kreativ direktør på Kunde & Co-ejede Black Rabbit, rykker ind som ny kreativ direktør på Brandhouse/Subsero.

Carlsberg skruer op for marketing i en krisetid

Det danske bryggeri øgede sine marketingindsatser globalt med en milliard kroner i 2022.

Arlas danske marketingdirektør får globalt ansvar

Morte Boye rykker op i graderne hos Arla og får ansvar for mejerigigantens globale foodservice-forretning.

AJ Produkter vælger nyt bureau

Transparens og ordentlighed har, ifølge marketingchef i AJ Produkter Thomas Kruse-Theil, været en vigtig faktor i valget af nyt mediebureau.

Brancheprofil skifter til Zupa

Nicolai Jørgensen, der er medstifter af Aarhus-bureauerne Openminded og Gehør, bliver en del af Zupa.

Martin Werner leger med humor og kærlighed for H&M

Ny film fra H&M Home fortæller i musik og billeder historien om, hvordan glæden over nye ting til hjemmet kan være svær at slå. Som i virkelig svær at slå. 

Flügger hitter med ’Irma Blue’

Farve-virksomheden Flügger har trukket opmærksomhed på LinkedIn med en ’ny farve’: Irma Blue.


  • 1
  • 2
  • 3

Overblik

Nyheder
Læs magasinet
Kurser, konferencer & uddannelser
Jobmarked
Netværk
The M List

Kontakt

Medlemsservice
Redaktionen
Annonceringsmuligheder
Kursus, netværk og konferencer
Tilmeld nyhedsbrevet

Medlemskab

Medlemsfordele
Bliv medlem
Vedtægter
Login / glemt password
Mød studenterforeningerne
Mød seniorforeningen

Om os

Om foreningen
Cookiepolitik
Etik
Ophavsret
Sådan klager du
SEP’s Fond

Dansk Markedsføring | Bredgade 19 E, 2. sal. | 1260 København K | CVR 33266014 | Tlf: 3811 8787