Greenpeace politianmelder Danish Crown
Miljøorganisationen Greenpeace politianmelder Danish Crown og slagterigigantens ledelse for klimakampagne.
AI-Einstein skal effektivisere marketing
En ny kunstig intelligens skal hjælpe til at effektivisere marketingafdelinger.
Kaffe-snak blev til kampagne for stort cykelmærke
Danske Envision har lavet ny kampagne for et af verdens største cykelmærker, Specialized.
Legendarisk dansk reklametegner får stor udstilling
En af historiens største danske reklametegnere bliver nu hyldet i ny særudstilling.
Marketingchef forlader Barons efter fire år
Bastian Lind stopper som marketingchef i Barons for at blive selvstændig.
Toblerone må droppe ikonisk logo
Toblerone må droppe bjerget Matterhorn som sit logo.
Digitalt bureau hyrer ny CCO: ”Potentielt årets bedste signing”
Niklas Sønderskov Andersen er hentet ind som ny CCO hos det digitale bureau Adjust. Han træder samtidig ind i ledelsen på bureauet.
Ungt digitalt bureau henter erfaren CCO
Joakim Kruse har 15 års brancheerfaring, nu skal han hjælpe nystartet bureau.
NoA-virksomhed kåret til en af verdens mest innovative
NoA Ignite lander på mediet Fast Companys liste over de mest innovative virksomheder.
Fagbladet Folkeskolen henter kommerciel chef hos Politiken
Fagbladet Folkeskolen har hentet sin nye kommercielle chef hos Politiken. Hans vigtigste opgave bliver at hæve omsætningen digitalt.
Deadline for indstillinger til DDA rykket
Deadline for at få de bedste indstillinger med til Danish Digital Awards er rykket til den 6. marts.
Anthony Lim stiger i graderne hos teleselskabet 3
Oister-direktør Anthony Lim er udnævnt til direktør for Second Brands i teleselskabet 3. Samtidig rykker han ind i direktionen i 3 Danmark.
Power indstiller TikTok-tilstedeværelse
Elektronikkæden Power pauser midlertidigt deres TikTok-profil, skriver Børsen.
Cph:Dox fejrer 20 års jubilæum med ny kampagne
Filmfestivalen Cph:Dox fylder 20 år, hvilket fejres med ny kampagne af Plotworks.Toke Blicher Møller har instrueret kampagnefilmen, som Markedsføring som det første kan vise i fuld længde.
Operate leverer sit bedste resultat nogensinde
Kommunikationsgruppen Operate har offentliggjort regnskaber for 2022 for gruppens tre selskaber, og de viser et samlet resultat på 12,4 millioner kroner.
Bureau udvider ejerkredsen
Kynetics tidligere Head of Operations, Mads-Mikkel Tarding, bliver ny Managing Director og indtræder som partner og en del af direktionen.
Mærsk med Indiana Jones-inspireret kampagne
Hvad har Indiana Jones og logistik til fælles? Det undersøger Mærsk og &Co. i ny kampagne.
Flere politiske partier stopper med at bruge TikTok
Alex Vanopslagh har slettet TikTok på sin arbejdstelefon, imens flere partier helt er stoppet med at bruge det sociale medie.
Nu ruller marketing-strid mellem DBU og Power i retten
De første skridt mod en afgørelse af marketing-sagen mellem DBU og elektronikkæden Power tages nu ved Sø- og Handelsretten.
Agillic-chef er stolt af stor vækst på omsætning trods underskud
Tech-selskabet Agillic ser en stor millionfremgang i sin omsætning, men kører med planlagt underskud, viser nyt regnskab. CEO Emre Gürsoy er meget tilfreds.
Tidligere Viaplay-spidser lancerer nyt bureau
De to tidligere Viaplay-direktører, Anders Oliver Pokorni og Mette Barnes, har i dag åbnet et nyt konsulentbureau.
Analyse: Brugere interagerer mindre med brands på Instagram
Markant færre brugere interagerer med indhold fra brands på Instagram, Facebook og Twitter, viser ny analyse.
Dansker i front for nordisk jury
YouTube Works Awards får for første gang en nordisk udgave, og Mette Hørdum, CEO på det kreative bureau Pong, er juryformand. To andre danske profiler er også med.
Mediebureauer: Printsalget vil falde yderligere i 2023
Nyligt offentliggjorde tal fra Dagbladenes Annoncestatistik og Ugeavisernes Annoncestatistik viser markant nedgang i annoncesalg på print hos lokal- og regionalmedier. To bureauchefer forventer, at man vil se yderligere nedgang i 2023, skriver Mediawatch.
New Land napper prisvindende dansk filminstruktør
Den danske prisvindende filminstruktør, Nina Holmgren, er blevet en del af New Lands roster. To andre nye profiler er også kommet til.
Marketingbureau køber op igen
Det digitale marketingbureau Precis Digital har købt performancemarketingbureauet Booster Box. Dermed går bureauet ind på både det italienske og spanske marked.
To nye profiler til Holy Ravioli
Produktionsselskabet Holy Ravioli har føjet Anna Sørrig og Duncan Christie til truppen.
Operate ansætter ny direktør
Camilla Sort bliver ny direktør i Operate, hvor hun får særligt ansvar for kreativitet og innovation.
Ny undersøgelse: Stor AI-optimisme blandt svenske kreative
9 uf af 10 af svenske kreative mener ikke, at AI vil påvirke deres arbejdsliv negativt, viser ny undersøgelse af mediet Resumé.
Analyse: SoMe topper liste over mest efterspurgte marketing-kompetencer
Digital marketing og sociale medier er to af de tre mest efterspurgte kompetencer, som virksomheder leder efter, når de ansætter marketingfolk. Det viser globale data fra LinkedIn ifølge MarketingWeek.
NoA udpeger ny landechef i nordisk udvidelse
NoA udpeger ny landechef i Finland og åbner muligheden for flere bureau-opkøb på det finske marked.
Supermarkedskæde fjerner maskotter
Fremover vil Lidl fjerne promoveringen af usunde fødevarer målrettet børn.
Forbrugerombudsmanden kritiseres for ikke at anmelde greenwashing
Forbrugerrådet Tænk og flere politikere kritiserer Forbrugerombudsmanden for ikke at politianmelde en række virksomheder, som instansen har vurderet skyldig i greenwashing.
7-Eleven ansætter ny chef til klima-markedsføring
Butikskæden 7-Eleven opretter ny stilling, der skal positionere dem i forhold til bæredygtighed og socialt ansvar.
Nystartet bureau med millionoverskud
Bureauet Ice Digital er kommet ud med deres første regnskab, der viser et overskud på 1,4 millioner kroner efter skat.
Ledigheden for salg og marketing stiger
Ledigheden blandt reklame- og marketingansatte stiger. Det er forventetligt i forhold til sæsonen, men tyder også på, at virksomhederne ruster sig til en recession.
Bacon opruster med prisvindende Netflix-instruktør
Stop-motion-instruktøren Niki Lindroth von Bahr, der bl.a. er kendt for den anmelderroste Netflix-special 'The House', slutter sig til produktionsselskabet Bacon.
Tidligere Friday-partner til Bright
Peter Freisner Johansen bliver ny Corporate Communications Director hos Bright. Han har tidligere været selvstændig og partner hos kommunikationsbureauet Friday.
Fern tilknytter instruktør med Art Director-baggrund
Fern har fået Pernille Lund som ny instruktør i deres roster. Hun skifter tilbage til instruktør-gerningen efter en årrække at have arbejdet som AD’er.
Brandhouse/Subsero opruster med ny kreativ direktør
Lars Kirk, tidligere kreativ direktør på Kunde & Co-ejede Black Rabbit, rykker ind som ny kreativ direktør på Brandhouse/Subsero.
Carlsberg skruer op for marketing i en krisetid
Det danske bryggeri øgede sine marketingindsatser globalt med en milliard kroner i 2022.
Arlas danske marketingdirektør får globalt ansvar
Morten Boye rykker op i graderne hos Arla og får ansvar for mejerigigantens globale foodservice-forretning.
AJ Produkter vælger nyt bureau
Transparens og ordentlighed har, ifølge marketingchef i AJ Produkter Thomas Kruse-Theil, været en vigtig faktor i valget af nyt mediebureau.
Brancheprofil skifter til Zupa
Nicolai Jørgensen, der er medstifter af Aarhus-bureauerne Openminded og Gehør, bliver en del af Zupa.
Martin Werner leger med humor og kærlighed for H&M
Ny film fra H&M Home fortæller i musik og billeder historien om, hvordan glæden over nye ting til hjemmet kan være svær at slå. Som i virkelig svær at slå.
Flügger hitter med ’Irma Blue’
Farve-virksomheden Flügger har trukket opmærksomhed på LinkedIn med en ’ny farve’: Irma Blue.
Accenture Song-profil skifter til ungt marketingbureau
Jens Bjørn Koustrup Nielsen tiltræder en stilling som kundeansvarlig og direktør i det knapt tre år gamle bureau BirdsAtFive.
Yellow Umwelt laver fejringskampagne for bank
For 14. år i træk scorer Arbejdernes Landsbank højest i tilfredshedsmåling af Voxmeter, det fejres med ny kampagne af Yellow Umwelt.
Kampagnechef stopper i Socialdemokratiet
Socialdemokratiets kampagnechef forlader partiet og leder efter nyt arbejde.
Nord DDB køber Stockholm-bureau
Nord DDB køber det svenske bureau Digital Fans, der specialiserer sig i conversion optimering.
Marketingchef rykker ind i ny CEO-stilling
Stifteren af oplevelsesplatformen Truestory overlader direktørposten til Vickie Mose, der har CMO-baggrund.
Britisk undersøgelse: Marketingafdelingerne hyrer mere i 2023
De britiske marketingafdelinger kommer til at hyre flere folk, viser ny undersøgelse. Særligt Content Managers og Social Media Managers efterspørges.
Forfatter beskylder britisk bureau for plagiat
Det britiske bureau Adam&eveDDB bliver sagtsøgt for at have have kopieret dragen Fred the fire-sneezing dragon i en kampagne fra 2019.
Ny bæredygtigheds-uddannelse ser dagens lys
Creative Club tager første spadestik til en ny bæredygtigheds-uddannelse.
Zupa opruster med to brancheprofiler
Med overtagelsen af Charter Five bliver Bjørn Stene og Espen Sørensen nye ansigter hos Zupa.
Marketing-profil skal skrue op for brandingen af Dansk Industri
Dansk Industri åbner 1. februar en ny brand- og marketing-afdeling med den tidligere SAS-marketingdirektør Didrik A. Fjeldstad i spidsen.