Dansk Markedsførings forkvinde, Pernille Wendel Mehl, slår nu et slag for netværk.
Det sker i Berlingske i forbindelse med mediets årlige Talent 100-kåring. Ifølge Pernille Wendel Mehl, er der nemlig ”ingen karriere uden netværk”.
– Jeg er så taknemmelig for, at jeg har haft nogle gode chefer igennem min karriere, der har givet mig feedback til, hvordan jeg kunne udvikle mig. Senere hen meldte jeg mig ind i noget mere formelle netværk, fordi det også kunne styrke mig i min ledelsesudvikling, siger Pernille Wendel Mehl til Berlingske.
Ifølge tal fra jobportalen Ofir bruger 60 til 70 procent af virksomhederne deres netværk, når der skal ansættes nye medarbejder. Også for kandidater kan netværk være vejen til det næste job.
Ofir oplyser også, at op til 60 procent af kandidaterne har indikeret, at de foretrækker at søge job gennem deres netværk.
Pernille Wendel Mehl, der er CEO i Danske Lotteri Spil, står selv i spidsen for netværket ”Fremtidens ledelse”, der er et af Dansk Markedsførings netværk.
Dansk Markedsførings syv netværk
Og det er bestemt ikke kun i forbindelse med jobskifte, at et netværk kan være værdifuldt, understreger hun.
– I netværkregi har vi debatteret en del om covid-19-påvirkning på ens arbejdssituation, og hvordan man som medarbejder kan være i det, samt hvordan man som leder kan støtte op om sine medarbejdere, der måske ikke trives eller er motiveret, siger Pernille Wendel Mehl til Berlingske.
Ifølge Dansk Markedsførings forkvinde er det en styrke at have et ”diverst netværk”, ligesom det ”at netværke skal gøres for at blive dygtigere og en bedre version af sig selv samt møde andre mennesker, som ved noget andet, end man selv gør.”
Dansk Markedsføring har i dag syv netværk, der alle ledes af en dedikeret og dygtig branche-profil.
I hvert netværk afholdes der hvert år minimum fem møder, og formålet med netværkene er at få skabt stærke og levende netværk, hvor medlemmerne kan vende og dele faglige eller forretningsmæssige udfordringer i et fortroligt rum.
Det koster 5.000 kroner plus moms at blive medlem af et netværk. Det er en forudsætning, at man er medlem af Dansk Markedsføring.