• Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Podcast
  • Medlemstyper
  • Dine medlemsfordele
Bliv Medlem

Udgivet siden 1927
Udgivet siden 1927
  • Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Podcast
  • Medlemstyper
  • Dine medlemsfordele
Bliv Medlem
Forsiden > Nyheder > Page > 3

Nyheder

Alle nyheder fra Dansk Markedsføring

Se også seneste

Debat        Navnenyt        Kort nyt        Advertorial

Key Takeaways         The M List        Fra foreningen


Danske Unisport nomineret to gange til nordisk YouTube-pris

Den danske sports-platform Unisport er med i kapløbet om at vinde en af de første nordiske YouTube Works Awards.

Ny bot kan tjekke, om du overholder Analytics-reglerne

Dansk softwarevirksomhed har udviklet en scanner, der kan tjekke, hvorvidt virksomheder bruger Google Analytics lovligt.

Nord DDB CPH holder skruen i vandet i nyt regnskab

I 2020 blødte Nord DDB CPH penge. Nu ligger deres overskud for andet år stabilt under en million kroner, og der udbetales udbytte til partnerne i bureauet.

Undersøgelse: Næsten alle virksomheder bruger Google Analytics ulovligt

For et halvt år siden blev det ulovligt at bruge Google Analytics uden supplerende foranstaltninger. Alligevel bruger 92 procent af danske virksomheder, der har implementeret værktøjet, det i strid med reglerne, viser ny undersøgelse.

Direktøren er selv frontfigur i reklamefilmene. Og det virker

En ond maveforgiftning i Kenya, ildkugle-dans på stranden og en kendt golfspiller på uventet besøg. Her er historien bag Bravo Tours-reklamerne, der har sendt rejsesalget helt til tops.

DBU får den største visuelle overhaling i mere end 100 år

Urgent.Agency har lavet den største justering af DBU’s design, siden det eksisterende logo så dagens lys i starten af 1900-tallet.

Radius ud af 2022 med 20 procent flere medarbejdere

Radius Cph kom ud af 2022 med omsætningsvækst og den højeste bruttoavance i virksomhedens historie. Årets resultat dykker, men det skyldes især vækst i antallet af medarbejdere.

Help leverer millionoverskud med nye partnere i spidsen

Help PR leverer nyt tocifret millionoverskud i et år, hvor Mads Byder er trådt tilbage fra den daglige ledelse og har overladt driften til ung partnerduo.

Her er shortlisterne til Danish Digital Awards 2023

Juryen ved Danish Digital Awards 2023 har sendt 136 cases videre til finalen.

Designchef hylder nyt Pepsi-look: Et “powermove”

Nyt Pepsi-look ligner starten på en ny æra, siger designchef fra Everland. Designet kommer i anledning af Pepsis 125 års fødselsdag.

Jesper Buch nyt reklame-blikfang for Audi Danmark

Audi Danmark har indgået partnerskab med Jesper Buch og skyder parløbet i gang med en film, hvor erhvervsmanden viser nye sider af sig selv. Eiffel står bag idé, produktion og instruktion.

Brandingekperter: Lorrys rebranding til Kosmopol kan være spild af penge

Brandingrådgivere vurderer, at Lorrys million-rebranding til Kosmopol kan være spildte penge. Kosmopol-direktør forsvarer rebrandingen.

Fredelig teambuilding stikker helt af i ny Fleggaard-reklame

Fleggaard går stadig ”lige over grænsen” i ny reklamefilm, hvor begrebet teambuilding får nye dimensioner. Uncle Grey står bag.

Region i opråb til minister: Sæt ind mod lokkende nikotinprodukter

Region vil have neutral indpakning af alle nikotin-produkter, så de ikke lokker unge.

Kun for medlemmer

Nordisk Brief: Bombe under Instagram-annoncering

Hæderkronet reklamebureau ramt af medarbejderflugt, stor bombe under Instagram-annoncer og massive fyringer i Elgiganten Norge. Her er dit overblik over de vigtigste historier fra Resumé og Kampanje.

NoA på opkøb igen: Udvider med app-udvikler

The North Alliance, der i Danmark blandt andet ejer &Co., har det seneste år foretaget mange international opkøb af bureauer. Nu køber de også en svensk app-udvikler.

Folkekært brand skifter navn og brandstrategi

I forbindelse med en ny strategi, der skal sikre bedre brand-synergi, skifter Karolines Køkken navn til Arla Karolines Køkken. Accenture Song står bag den ny positionering.

Kommunikationsbureau henter chef fra ISS

Kommunikationsbureauet Friday ansætter Daniel Kirchhoff som ny seniorrådgiver. Han har tidligere arbejdet hos Norwegian, Scandic og senest ISS.

Kampagne for ‘skilsmisse-guide’ blev et hit

I en kampagnefilm fra Børns Vilkår læser skilsmisseforældre breve til deres børn højt for rullende kamera. Nu løfter bureauet bag sløret for nye tal om kampagnens gennemslagskraft.

Vækker international opsigt: ‘Københavnerbænk’ til New York

Stor FN-konference i New York har fået besøg af TV 2’s højbenede ’københavnerbænk’. ”Den ypperste anerkendelse,” lyder det fra TV 2’s CMO, Jacob Weinreich.

Bureau: Forbud mod Facebook-værktøj kan ramme hårdt

Forbud mod Facebooks tracking-værktøj i Østrig vækker stor bekymring hos dansk bureau med ekspertise i digital performance.

Hobbii runder over to millioner medlemmer i kundeklub

Hobbii er lykkedes med at strikke garn og big data sammen og har på den måde skabt en kundeklub med to millioner medlemmer.

Stor hæder til Markedsførings tidligere chefredaktør

Andreas Marckmann Andreassen er Årets Leder i medie- og kommunikationsbranchen. Valget begrundes især med de resultater, han har skabt som chefredaktør på mediet Markedsføring.

Instruktører brugte egne minder i ny DBU-film

Da M2 Film skulle markedsføre ny herrelandsholdstrøje, tog de kreative bag fat i deres egne fodboldminder.

TV 2 løfter sløret for nyt logo og ny visuel identitet

Nye farver, nyt logo og ny skrifttype skal fremover sikre en tydeligere sammenhæng på tværs af TV 2’s brands. Markedsføring har talt med TV 2 om baggrunden for skiftet og om arbejdet med den nye visuelle identitet.

SEO-bureau forsøgte at få eneret på konkurrents navn

SEO-bureauerne Bonzer og InboundCPH er havnet i en konflikt om søgninger på Google. Det er nu endt med, at det ene bureau har søgt om at registrere konkurrentens navn som varemærke.

Nørgård Mikkelsen leverer bedste resultat i mere end 10 år

Med vækst på toppen og et resultat før skat, der vokser med næsten 45 procent, kom Nørgård Mikkelsen ud af 2022 med sit bedste resultat siden 2010.

Krifa vælger nyt kreativt bureau

Et nyvalgt bureau skal hjælpe Krifa med at puste nyt liv i kommunikationen. Det bliver til ’en markant kampagne’ senere i år, lover marketingchef Thomas Eskildsen.

Ny Coca-Cola-kampagne bygger på kunstig intelligens

Coca-Cola opfordrer i en ny kampagne, ​​”Create Real Magic”, sine fans til at skabe AI-baseret kunst. Danmark er et af 17 udvalgte lande til kampagnen.

Her er det, du ikke må gøre som influent eller medie på Snapchat

Hvis du som medie eller influent vil anbefales af Snapchat, må du ikke nedgøre andre, vise seksualiserede billeder eller lave indhold med eksplicitte salgsbudskaber, viser retningslinjer.

Lorry tog millionlån i ejendom for at finansiere rebranding

Rebrandingen af TV 2 Lorry til TV 2 Kosmopol blev finaniseret af lån i mediets ejendom på Frederiksberg, skriver Journalisten.

Datatilsyn forbyder Facebooks tracking-værktøj: Kan også ramme Danmark

I Østrig er det nu ulovligt at bruge Metas trackingværktøj, Pixel. Det kan også ramme danske virksomheder, siger professor. Opdateret 28/03 med kommentar fra Meta.

Ny undersøgelse: Virksomheder bruger Google Analytics i strid med reglerne

Flere virksomheder bruger Google Analytics i strid med reglerne, viser ny undersøgelse fra bureau.

Uncle Grey sætter ild til debatten om udbrændte unge

Stearinlys i menneskestørrelse står lige nu i fem danske byer og brænder længere og længere ned. Uncle Grey står bag installationerne, der skal skabe opmærksomhed om DR P3’s fokus på mental trivsel hos unge.

Yahoo lukker sit kontor i Danmark og afskediger ansatte

Yahoo har besluttet sig for at lukke sit kontor i København som del af en større international sparerunde.

Her er de fem nominerede til Årets CMO 2023

Branchens fem dygtigste CMO’er er nu udpeget som nominerede til Årets CMO 2023. Blandt de nominerede er to gengangere og tre nye ansigter.

Sko-koncern vælger nyt bureau

Sko-koncernen Shoe-d-vision med næsten 200 butikker i Danmark og Norge har indgået en ny samarbejdsaftale med Aarhus-bureau.

Værsgo: Disse fire unge teams skal dyste for Danmark i Cannes

De fire vinder-teams fra sidste års Young Creative Circle Awards skal dyste for Danmark ved ungdomskonkurrencen Young Lions i Cannes til sommer. Og der er stolte traditioner at leve op til.

Profiler åbner ’bureauhybrid’ – er flyttet ind hos Kunde & Co

Jacob Hvam og Emil Frost har etableret Oday, som med deres egne ord er ’en bureauhybrid mellem experience design, strategi og innovation’. Adressen deler de med et af landets største bureauer.

Ny navne-kampagne skal forny Øresundsbrons brand

Nye produktnavne og en lanceringskampagne, der præsenterer dem, skal hjælpe Øresundsbrons med at forny sit brand. Fire bureauer har været indover arbejdet med kampagnen.

Kun for medlemmer

7 råd: Sådan laver du en mobil-app, der kan få succes

Godt design, at aktivere brugerne og en skarp UX er nøglerne til en stærk app, lyder det fra rådgiver.

Co/Plus giver medarbejdere ekstraordinær bonus

Bureauet Co/Plus fik et overskud på godt syv millioner kroner i 2022. Det er godt to millioner mindre end året før, og faldet skyldes blandt andet ekstraordinær bonus til medarbejderne, forklarer ledelsen.

Branchen reagerer på den nye ChatGPT

I går lancerede Open AI deres seneste version af den kunstige intelligens GPT. Markedsføring er dykket ned i en række brancheprofilers reaktioner på den nye AI.

Ny undersøgelse udpeger Danmarks bedste app

Bureauerne I Love Mobile og Shape har undersøgt danskernes forhold til apps. Se de 10 foretrukne mobil-apps her.

Tidligere Designit-profil bag ny branding uddannelse på KEA

Carsten Henriksen, der tidligere har været kreativ direktør på Designit, er hjernen bag ny uddannelse i Creative Branding på KEA.

Bureau går til kamp mod greenwashing: Markedsføring masseforfører forbrugerne

Nonprofit lancerer i 2023 to konferencer og et diskussionsoplæg, der skal sætte greenwashing på dagsordenen.

Ledigheden i salg og marketing stiger for tredje måned i streg

Nye tal fra Business Danmark viser, at ledigheden i salg og marketing atter er steget. Nyuddannede på jobmarkedet er hovedårsagen til den seneste stigning, lyder det.

7 råd: Sådan holder du fast i dine ansatte

Få de bedste råd til hvad branchen kan gøre for at fastholde deres medarbejdere fra en Head of Talent Management og en selvstændig recruiter.

Rasmus solgte sit bureau og åbnede en softice-biks: “Jeg vil ikke sige, at jeg har skiftet karrierevej”

Efter seks år som bureauejer valgte Rasmus Laumann at sælge sin andel og åbne en softice-butik i stedet. Han mener, at reklamebranchen kan være en sovepude for kreative. "Du bliver afhængig af pengene, og det dræber drømmene," siger han.

Ny kampagne: Røde Kors vil fange de unge på Twitch

Genbrug er in, men hos Røde Kors kæmper man med at få de yngre målgrupper i tale. Det skal en ny kampagne på streamingplatformen Twitch - skabt af Nørgård Mikkelsen - nu lave om på.

Fugleskræmsel og pop-klassiker skal bringe fodboldfesten tilbage

TV 2 varmer op til herrelandsholdets første EM-kvalifikationskamp med en ny kampagnefilm. 

Hollywoods største stjerne med i dansk-produceret reklamefilm

Martin Werner har instrueret nogle af verdens største stjerner, senest stjerneskuespilleren Pedro Pascal i en ny reklamefilm produceret af danske Bacon. Instruktøren har ét ritual, lige inden optagelserne begynder.

Rekrutteringsekspert: Derfor skifter marketingfolk karrierespor

Niels Østerby Jepsen, der er partner i Free Agents under headhunterbureuaet Marcher Markholt, mener, at to faktorer spiller ind, når folk forlader marketing.

Bureaugruppe sender datterselskab i frivillig likvidation

Harbinger PR træder i frivillig likvidation. Direktør er fratrådt.

Marketingprofiler kritiserer CBS for at lukke branding-linje

To tidligere studerende kritiserer CBS for at lukke kandidatuddannelse med fokus på strategisk branding. ”Det er en kæmpe fejl,” siger Pernille Drews, der er Head of Brand & Communication. CBS afviser kritikken.

Bureau går i rette med styrelse: Undervurderer Google-annoncering

Bureauet iProspect mener, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen gør effekten af Google-annoncering for simpel i ny rapport. Styrelsen står fast på sin konklusion.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Overblik

Nyheder
Læs magasinet
Kurser, konferencer & uddannelser
Jobmarked
Netværk
The M List

Kontakt

Medlemsservice
Redaktionen
Annonceringsmuligheder
Kursus, netværk og konferencer
Tilmeld nyhedsbrevet

Medlemskab

Medlemstyper
Dine medlemsfordele
Bliv medlem
Vedtægter
Login / glemt password
Mød studenterforeningerne
Mød seniorforeningen

Om os

Om foreningen
Cookiepolitik
Etik
Ophavsret
Sådan klager du
SEP’s Fond

Dansk Markedsføring | Bredgade 19 E, 2. sal. | 1260 København K | CVR 33266014 | Tlf: 3811 8787