• Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem

Udgivet siden 1927
Udgivet siden 1927
  • Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem
Forsiden > Nyheder > Page > 3

Nyheder

Alle nyheder fra Dansk Markedsføring

Se også seneste

Debat        Navnenyt        Kort nyt        Advertorial

M Talks         The M List        Fra foreningen


Spring Family-koncernen viser vækst på både top og bund

Med et koncernresultat før skat på 29,5 millioner kroner for 2021/22 går det støt opad for Spring Family. Men datterselskaberne stikker i alle retninger. ’Det kan være svært at gennemskue udefra’, erkender bestyrelsesformand Albert Funder.

Mød de kreative, der forandrer reklame og marketing med kunstig intelligens

På rekordtid er kunstig intelligens gået fra et legetøj til et værktøj i den kreative branche. Om få år skal alle kunne bruge maskinerne, forudser en stribe branchefolk. Men der er stadig afgørende ting, de ikke kan.

CBS har skruet markant op for marketing-forskning

Med en klar strategi har CBS skruet markant op for mængden af forskning i høj kvalitet om marketing. ”Mine medarbejdere har virkelig leveret – og de har lavet præstationer, der har rykket instituttet,” siger leder af Department of Marketing, Adam Lindgreen.

Dentsu nedlægger syv stillinger: ”Vi gør, hvad vi kan for de stoppede”

Dentsu i Danmark har afskediget syv medarbejdere på mediedelen, hvor bureaugruppen forventer mindre aktivitet i 2023. ”Det er altid trist at sige farvel til gode kolleger,” siger CEO i Dentsu, Ulrik Petersen.

Stor undersøgelse: Bæredygtig branding betaler sig

Hvis du vil vinde forbrugernes loyalitet, så de køber dit produkt igen og igen, skal de have tillid til dig. Det viser nye tal fra analyseværktøjet TrustTracker - der blandt andet peger på bæredygtighed som en vej til at løfte tillid.

MBA nedlægger fem stillinger, fordi kunderne skruer ned

Den økonomiske krise fører til justeringer af medarbejderstaben hos bureauet MBA. Forklaringen er kunder, der udskyder eller skruer ned for projekter. ”Der er hårdt, men det er også sådan, virkeligheden er,” siger CSO på bureauet.

Dansk Markedsføring henter ny medlemschef med stor erfaring

Dansk Markedsføring har ansat Kasper Rubæk som ny medlemschef. Han kommer fra en stilling som CCO i Business Danmark.

Carlsberg Danmark vælger nyt bureau

Efter en omfattende pitch samler Carlsberg Danmark nu for første gang alle sine større trade marketing-indsatser for samtlige brands hos ét bureau.

Lars gik fra arbejdsløs akademiker til Head of Marketing på tre år

Lars Krarup Olesen er uddannet i Musikvidenskab og Moderne Kultur, men forelskede sig i kommerciel kommunikation undervejs i studiet. Nu, knap tre år efter han blev uddannet til arbejdsløshed, er han blevet forfremmet til Head of Marketing på et stort bureau.

Trods lav ledighed: Fyringsfrygten breder sig

De to seneste måneder har 46 procent flere nytegnet lønsikring hos Business Danmark end samme periode sidste år.

Nostalgiske reklamer og “dosumers”: Her er de 8 vigtigste forbrugertrends

Krisen sætter sit tydelig præg på de vigtigste forbrugertrends i Dentsus nye Pulse2023-analyse. Her er der stort fokus på forbrugere, der søger tryghed og handling fra brands – og især bliver ramt af marketing, der bliver vendt på hovedet.

Krisen kostede Louise hendes stilling: Nu søger hun job med julekalender

Nyuddannede Louise Lindholm blev fyret på grund af krisen få måneder efter, hun blev fastansat på bureau. Nu søger hun nyt job som Art Director med en julekalender på LinkedIn.

Ansøgninger vælter ind på stilling som “smagsdirektør” for fastfood-kæde

Den danske fastfood-kæde Sunset Boulevard er på jagt efter kandidater til et usædvanligt job. Ansøgningerne vælter ind.

Kun for medlemmer

Nordisk brief: Mobning og krænkelser på fremadstormende bureau

Svensk hit-bureau ramt af stor skandale, norsk kampagne beskyldt for at plagiere TV 2-hit, og prisen på Sveriges PR-bureauer. Her er overblikket over de vigtigste branchenyheder fra Resumé og Kampanje.

Efter relancering: Toms Guld Barre leverer markant vækst

Siden Guld Barre blev relanceret i september, har Toms set fremgang for brandet på stort set alle måleparametre. ”Vi ligger helt klart et langt bedre sted nu,” siger Sabine Wahl, Marketing Manager, Toms.

Energiselskab slår mod politikerne i absurde kampagnevideoer

Energiselskabet Ewii lancerer i dag tre absurde kampagne-videoer, der går kritisk til regeringens forslag om en el-hjælpepakke til danskerne.

Dyb mistillid: Danskerne stoler ikke på prisstigninger

Inflationen og krisen fører til markante prisstigninger hos flere virksomheder. Men 74 procent af danskerne mener, at butikkerne skruer priserne for højt, viser ny undersøgelse. Der er en dyb tillidskrise til virksomhederne, siger bureauchef Claus Andersen.

Værsgo: Her er de danske vindere ved Epica Awards 2022

31 danske shortlister ved Epica Awards er vekslet til 13 priser. Tre prisvante cases tager sig af de otte af dem.

Historien bag LA-succes på SoMe: ”Vi har skrottet alt, der hedder best practice”

Liberal Alliance er årets SoMe-team for en valgkampagne, der ændrede politisk kommunikation. Her er de bedste råd til at få SoMe-succes fra LA's digitale chef, Kim Jessica Axholt.

Anja er selvlært designer: Tvivlen er min drivkraft

Anja Østerbye tog en uddannelse uden nogen visuelle fag, men har i mange år arbejdet som digital designer. At være selvlært har givet hende frihed, men hun har også været nødt til at lytte mere.

Liberal Alliance vinder prisen for årets bedste SoMe-team

Torsdag eftermiddag vandt Liberal Alliance prisen 'Social Media Management Team Of The Year' til Social Media Manageren ’22.

Danske kreative vil beskytte VM-fans mod overvågning

To danske bureauer har udviklet ’CamouFlags’ – et ansigtsmaling-design til fodboldfans, der ’snyder’ overvågningskameraer. Mål: At gøre opmærksom på de risici, der er ved at besøge Qatar under VM.

Carl valgte uddannelse fra. Nu har hans bureau en tocifret million-omsætning

22-årige Carl Kronika startede sit eget bureau, mens han gik i gymnasiet. Han har efterfølgende prøvet at tage en uddannelse, men droppede ud, fordi han synes, han lærer mere ved at arbejde i felten.

EM i reklame 2022: Her er de danske shortlister

Juryen har talt og det er blevet til 35 danske shortlister ved EM i reklame, Eurobest 2022.

Ny kampagne smider VM-chefen Infantino i skraldespanden

VM-chefen Gianni Infantino bliver i ny dansk kampagne smidt i skraldespanden.

Sigrid blev erklæret uegnet til gymnasiet, men fandt sin rette hylde i marketing

Sigrid Thau blev erklæret uegnet til gymnasiet, og det var starten på en snørklet karriere som selvlært. Hun bruger i dag sine mange forskellige erfaringer i en rolle i marketing.

Danske kreative vil råbe Instagram op: Stop ’hatespeech’

I foråret 2020 vandt to danske studerende guld i USA for en idé om at stoppe ’hatespeech’ på Instagram. Nu er de kreativt team på NORD DDB, idéen har fået et twist – og ruller lige nu ud globalt.

Martin gik fra at studere sangere i Paris til at være selvlært marketeer

Martin Wiinholt studerede troubadour-sangere i Paris, men endte som marketeer. Her missede han en gylden mulighed for big business, men han fortryder ikke den selvlærte vej.

1 ud af 20 er selvlærte i marketing: Forudser flere i fremtiden

En ud af 20 i marketing er selvlærte. Og ifølge Business Danmark vil vi i de kommende år se flere selvlærte profiler blive en del af branchen

Elgiganten fjerner reklamer fra VM-kampe

Efter at Elgiganten i Norge valgte at donere deres reklameblokke til Amnesty International, har Elgiganten i Danmark nu valgt at rykke alle virksomhedens tv-spots væk fra VM-kampe.

Ny kampagne målrettet teenage-cyklister er optaget på mobiltelefon

Det er grynet, lyset er dårligt, og det er optaget på en mobil. For det handler om at nå målgruppen, lyder det fra Pong, som står bag en aktuel kampagne fra Rådet for Sikker Trafik.

Tre marketingchefer: Sådan forventer vi, at Black Friday går

Trods økonomisk krise og inflation melder både Power og Sinful om Black Week-omsætning, der vil være på niveau eller slå rekord fra tidligere år – men hos Coolshop er de mere usikre på, hvad niveauet lander på.

Kun for medlemmer

5 råd: Sådan bliver du digital marketing-nomade

De to digitale marketing-nomader Maja Grønholdt og Stefan Landgreve giver deres bedste råd til at tage karrieren med i rygsækken verden rundt.

DSB’s IceKiid-samarbejde blev hyldet: “Liv og sjæl” i kampagnen

DSB skabte med rapperen IceKiid en kampagne, der skulle sætte fokus på, at unge mænd oftest omkommer i ulykker på togstationen. Nu har de vundet flere effektpriser for indsatsen, der har krævet hjerteblod af bureauet.

Værsgo: Her er alle vinderne af Effie Awards Danmark 2022

For første gang nogensinde er der uddelt Effie Awards på dansk grund. 30 priser blev det til i alt – se alle vinderne her.

Skønhedsbrand bruger Black Friday som afsæt til anti-vold opråb

The Body Shop dropper for tredje år i træk Black Friday og kører i stedet kampagnen No Black Friday, der taler om mænds vold mod kvinder. ”Stadig et stort problem,” lyder det.

Nye tal: Tre ud af fire danskere genkender Telenors ’Bedste’

Efter et år med reklame-figuren ’Danmarks Bedste’ har Telenor fået godt fat i forbrugerne. Nye tal viser øget awareness og recall - og ikke mindst en klart forbedret afsender-identifikation.

Maja og Stefan rejser jorden rundt som marketing-nomader

Maja Grønholdt og Stefan Landgreve har levet som ’digitale nomader’ siden 2019. I dag er de gift og har en fin forretning kørende. Men det har ikke været en uafbrudt dans på de berømte roser. Slet ikke under coronapandemien.

”Jeg havde svært ved at fokusere på arbejdet, når jeg hele tiden skulle flytte rundt”

Lui Høyer og hans daværende kæreste tog til Mexico for at bo og arbejde midt under corona. Det var på mange måder en fed tid, fortæller han, men i dag er han tilbage i Danmark igen. Og ikke kun fordi, han savnede rugbrød.

Fire kreative: Her er de bedste VM-reklamefilm nogensinde

Fire danske kreative har taget en tur ned af VM-reklamens ’memory lane’ og giver her deres bud på ’den bedste VM-reklamefilm nogensinde’.

Ledigheden stadig tæt på rekordlav i marketing

Ledigheden inden for salg- og marketing er faldet endnu et nøk, men danskernes forbrug til Black Friday og julesalget kan blive udslagsgivende for ledigheden, vurderer Business Danmark. Rettet 14/12-22: Tallene i denne artikel er rettet på grund af en fejl fra Business Danmark.

Branding-rådgiver skoser DBU i armbånds-sag: Ordentlig ridse i lakken

To branding-rådgivere kritiserer DBU efter fodboldforbundet har valgt at droppe deres ”One Love”-regnbuearmbånd til VM. DBU mener, at kritikken generelt skal rettes mod FIFA.

Ny kampagne: Til jul kommer din Lottokupon med et alarmsystem

Danske Spils Lotto har allieret sig med verdens største sikkerhedsfirma, G4S, til dette års julekampagne.

Nu kan du selv bære omdiskuteret VM-armbånd

Kreativ Magnus Mynderup-Bjørnshave fra Robert/Boisen har lavet en print-selv-udgave af One Love-armbåndet, som det danske landshold ikke vil bære. Han vil selv have det på under kampen – og opfordrer andre til at gøre det samme.

Dansk shortliste-fest ved Epica Awards 2022

Danske cases napper 31 shortlister ved dette års Epica Awards. IKEA står med forskellige bureauer bag de 11.

”Jeg har fået min frihed og min kreativitet tilbage”

Lasse Christiansen har kvittet sit faste job, solgt alt i Danmark og er flyttet til Bali for at bo og arbejde. ”Det er virkelig kun fantasien, der sætter grænser for, hvordan man kan tage sit liv tilbage,” siger han.

”Jeg har aldrig tænkt, at jeg skulle arbejde i reklamebranchen”

Kristian Grove Møllers vej ind i branchen kom via graffiti. Efter han vandt guldløver i CANNES, røg han på et udenlands-branche-eventyr, der varede over 10 år. Her fortæller han om at blive ramt af finanskrisen som freelancer i New York, og hvorfor man skal gribe de muligheder, man får.

Sponsor-specialist: VM i Qatar bør skræmme sponsorer væk fra FIFA

Coca-Cola og McDonald’s gør det helt rette, når de dropper VM-reklamer i Danmark, siger sponsorekspert Thomas Badura.

Instruktør-stjerneskud: Jeg kan ikke stå for den danske humor-tradition

Instruktør Holger Karberg, som vandt The True Rising Star til dette års The True Award, har instrueret ny, international reklamefilm. &Co. er bureauet bag, og Bacon har produceret.

Maja Hartmann: ”Det er kedeligt at arbejde med uambitiøse mennesker”

Maja Hartmann har taget skridtet fra baggrunden og frem i forreste rolle som CEO for Bright. Her fortæller hun om sine største inspirationer, det arbejde, hun er mest stolt af – og det, der virkelig kan ødelægge hendes dag.

Coca-Cola og McDonald’s dropper VM-reklamer i Danmark

To af VM's officielle sponsorer undlader at reklamere i forbindelse med VM i Danmark. Men flere andre holder fast i VM-reklamer i Danmark - eller vil ikke svare på, hvordan de aktiverer deres sponsorat.

To store danske telebrands skifter mediebureau

Fra 1. januar placerer tele-koncernen Hi3G sine samlede medieinvesteringer hos Dentsu. Det betyder nye mediebureau-partnere til 3 og Oister.

Nyt armbånd skal få os til at tale om, at mænd tjener mere end kvinder

17 fagforeninger går i kampagne til angreb på ulige løn mellem kønnene i Danmark. Bag står bureauet Revolt, der har fået idéen til et specielt armbånd i centrum for kampagnen.

De etiske forbrugere er en guldgrube, men du skal ramme de rigtige

Der kan være store summer at hente, hvis du forstår forbrugernes måde at handle etisk på rigtigt. Det viser nyt dansk-fransk forskningsprojekt, som vi dykker ned i her.

Nilens Jord vil udfordre beauty-industriens kvindebilleder

En ny kampagne fra makeup-brandet Nilens Jord vil rykke ved, hvad kvinder bliver anerkendt for. Bureauet Twenty står bag strategi og eksekvering.

TV 2 i firedobbelt Grand Prix-triumf i Hollywood

Den højbenede ’Københavnerbænk’ fra TV 2 vandt tre Grand Prix ved Clio Entertainment Awards i nat dansk tid. Samlet vandt TV 2 fire Grand Prix, en sølv og en bronze.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Overblik

Nyheder
Læs magasinet
Kurser, konferencer & uddannelser
Jobmarked
Netværk
The M List

Kontakt

Medlemsservice
Redaktionen
Annonceringsmuligheder
Kursus, netværk og konferencer
Tilmeld nyhedsbrevet

Medlemskab

Medlemsfordele
Bliv medlem
Vedtægter
Login / glemt password
Mød studenterforeningerne
Mød seniorforeningen

Om os

Om foreningen
Cookiepolitik
Etik
Ophavsret
Sådan klager du
SEP’s Fond

Dansk Markedsføring | Bredgade 19 E, 2. sal. | 1260 København K | CVR 33266014 | Tlf: 3811 8787