Global marketing-pris til dansk freelancer
Caroline Morell Bøstrup Asmussen er blevet hædret ved Women in Marketing Awards 2020.
Ny bureau-direktør går efter en toplinjevækst på 20 procent
Michael Lyder Andersen tiltræder i det nye år som ny CEO hos Better Banners, og han har sat sig klare vækstmål for det kommende par år. Stifter og majoritetsejer, Klaus Mogensen, bliver i bestyrelsen.
Klausen + Partners får ny CEO
Brian Carlson bliver ny CEO for B2B-bureauet Klausen + Partners fra årsskiftet.
Ny sag mod Google: Beskyldes for ulovlig reklame-aftale med Facebook
10 amerikanske stater, med Texas i spidsen, sagsøger Google for at misbruge sin dominerende stilling på det digitale annoncemarked.
”Den bedste kampagne i 2020 var … ikke en kampagne”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Line Nielsen, Head of CRM & Campaigns, Scandlines.
Insourcing skal bringe detailkæmpe tættere på forbrugerne
Gennem bedre udnyttelse af data og teknologi forventer Salling Group at komme tættere på forbrugeren ved at insource det digitale medieindkøb og foretage medieinvesteringer på et mere oplyst grundlag.
Her er årets Commercial Excellence Award-vindere
Årets Commercial Excellence Award er blevet uddelt.
Lalandia har valgt nyt mediebureau
Lalandia, der i mere end 10 år har haft den samme mediebureaupartner, har nu fundet en ny.
Se vinderne: 12 gange dansk metal ved Epica Awards
Tre danske bureauer og fire cases for fire forskellige kunder hiver tilsammen 12 priser hjem ved dette års udgave af Epica Awards.
Fyrværkerifilm hitter
Kan man rappe og danse sig til færre fyrværkeriulykker blandt unge? Vi spurgte Sikkerhedsstyrelsen, som lige nu trender med videoen ”Nytår Igen” med duoen Jesu Brødre i front.
Kresten Schultz medstifter af nyt nordisk bureau
Danske Oxymoron, svenske Reform Act og norske Kruse Larsen danner nyt, nordisk bureau.
Lotto med overraskende julekampagne
Efter sidste års jule-kampagne har Lotto og bureauet bag igen tænkt ud af boksen.
MyImage 2021: Holder Hjaltelin Stahl, Isobar og OMD fast i imagetronen?
936 marketingansvarlige har leveret data og svar til MyImage-analysen 2021, hvor danske annoncører bedømmer bureauer for 13. år i træk. Se her hvilke nye bureauer, der er med i år.
Danish Digital Award løfter sløret for nye kategorier
Der er føjet to nye kategorier til 2021-udgaven af Danmarks største digitale awardshow, som det nu er muligt at indstille cases til.
TV 2 går briterne i bedene
TV 2 har sendt sin første julefilm nogensinde på gaden inspireret af især de store britiske mediehuses traditioner. Se med her.
Kræftens Bekæmpelse får nyt look
En ny visuel identitet skal tage Kræftens Bekæmpelse ind i en ny og mere digital fase.
Nye tal: Amazon-ulven lader vente på sig
Der blev råbt ”ulven kommer” i tiden op til Amazons åbning i Sverige, men nye tal viser, at meget få danskere vil købe julegaver på Amazon.se i år.
TV 2 med ny selvbetjeningsplatform til annoncører
Mediehusets nye platform gør det muligt for annoncører selv at booke reklamer på TV 2 PLAY.
”Vi skal til at navigere i en cookieløs verden”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Thomas Eskildsen, direktør, OMD i Aarhus.
Manden bag Mærsk-videoen taler ud
Skaberen af den omdiskuterede Mærsk-video giver et indblik i tankerne bag.
Hver anden dansker er skeptisk over for virksomheders klima-tiltag
Over halvdelen af danske forbrugere er skeptiske over for de klima- og bæredygtighedstiltag, brands og virksomheder slår på tromme for i kommunikationen, viser ny undersøgelse.
Kendt spiritus-brand vender tilbage til sine kreative rødder
Fernet-Branca har valgt nyt reklamebureau. Og siger dermed goddag igen til manden, der opfandt sloganet ”Life is Bitter”.
”Kriser styrker sammenholdet i en sund organisation”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Martin Ove Rasmussen, Nordic CEO, Mindshare, og CCO, GroupM Denmark.
Nordisk rejsegigant i nye klæder
Rejseselskaberne Spies, Ving og Tjäreborg får en ny fælles identitet og brandstrategi.
To gange dansk Grand Prix ved reklame-EM 2020
Stærk dansk slutspurt ved reklame-EM: Grand Prix for andet år i træk - og endda to af slagsen.
Industri-konglomerat satser på content marketing
BEUMER Group lancerer i januar den tredje, globale content-hub på 18 måneder.
Klasselotteriet har valgt nyt mediebureau
Danmarks ældste lotteri har valgt nyt mediebureau.
Verdensberømt fitness-brand vælger dansk bureau
Et dansk bureau skal udvikle en bæredygtig marketingstrategi for det amerikanske fitness-brand WaterRower og søsterbrandet NOHrD.
Transparens og troværdighed: Ny outdoor-måling skaber glæde
Den nye branchestandard for måling af outdoor-medier, der nu er udvidet til også at omfatte digitale medier i storcentre, får positive ord med på vejen.
”I 2021 vil vi tale om alt det vi elsker. Og bæredygtighed”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Dorthe Krogh, tidligere marketingchef for investering i Danske Bank.
Reklamerne er for dårlige
Danskernes irritation over reklamer er faldet, men reklamerne er stadig for dårlige - og giver mindre og mindre inspiration til køb, viser Reklameanalysen 2020. Tre studerende fortæller, at de frastødes af reklamer.
Ny brandplatform skal sikre vækst hos 117-årig dansk NGO
Julemærkehjemmene er i luften med ny brandplatform og ny kampagne.
Skruer op for digital marketing-indsats
Stor isenkræmmerkæde vil binde de fysiske og digitale butikker bedre sammen.
Amazon overhaler P&G som verdens største annoncør
E-handelsgiganten Amazon brugte 11 milliarder dollar på annoncering i 2019, viser opgørelse fra AdAge.
Se vinderlisten: 12 danske priser ved EM i reklame
24 danske shortlister ved reklame-EM er - indtil videre - vekslet til 12 priser. Se de danske vindere her.
Politiken-direktør svarer konkurrenter igen i programmatic-debat
Politikens annonce-direktør, Thomas Røn Larsen, er uenig med flere af landets største nyhedsmedier i, at der ingen direkte sammenhæng er mellem bannerannonce-synlighed og programmatic.
Sløjfer brands og fremhæver gruppe-navn
Som led i en global omlægning fusionerer dentsu bureauer – og bringer gruppenavnet tydeligt i spil.
”Vi taler for lidt om, hvad hjemmearbejde gør ved os som mennesker”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Jesper Jørgensen, CEO, Mediacom Group Danmark.
Dansk IKEA-kommunikation inspirerede til global kampagne
IKEA Danmark kommunikerede bæredygtighed på årets største forbrugsdag i 2019, hvilket inspirerede til en global Black Friday-kampagne fra møbelgiganten i 2020.
Guldregn over danske film-kreative i Berlin
Danske navne brillerede igen i år ved filmfestivalen Ciclope International Festival i Berlin.
Ny annoncørforening er på plads
Få uger før Dansk Annoncørforening ved årsskiftet lægges ned, er en ny samlende forening for ”markedsførende virksomheder og organisationer” nu en realitet.
”I 2021 vil vi tale om nye måder at source marketing-talent på”
Markedsføring har bedt en række af årets Rambuk-vindere fælde dom over 2020 og kigge ind i 2021. I dag giver vi ordet til Morten Møller Madsen, marketing- og kommunikationsdirektør, Codan.