• Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem

Udgivet siden 1927
Udgivet siden 1927
  • Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem
Forsiden > Nyheder > Page > 2

Nyheder

Alle nyheder fra Dansk Markedsføring

Se også seneste

Debat        Navnenyt        Kort nyt        Advertorial

M Talks         The M List        Fra foreningen


Ungt mediebureau er højdespringer i analyse: ”Det er overvældende”

Mediebureauet Hearts & Science var i år med i MyImage Bureau for blot anden gang, men satte et markant præg på resultaterne. Adm. direktør Claus Andersen fortæller her om reaktioner, styrker og udfordringer.

Fire profiler overtager kampen for diversitet i branchen

Clare McNally og Clara Prior-Knock overdrager Ministeriet for Kreative Reklamekvinder til fire brancheprofiler. Missionen forbliver den samme: At sikre mere ligestiling i branchen.

&Co.-boss efter MyImage-triumf: Vi er stolte og ydmyge

Ørnulf Johnsen, CEO på &Co., sætter ord på følelser og udfordringer efter en overbevisende førsteplads i MyImage Bureau 2023.

Step køber det kreative bureau The Unicorn

Det kreative bureau The Unicorn er solgt til bureauet Step. The Unicorn-brandet videreføres i det nye setup, og målet er ifølge parterne at "transformere branchen gennem data og kreativitet".

Ny analyse: Annoncørerne hiver i budgetbremsen

Marketingbudgetterne står til en næsten rekordlav vækst i 2023, viser nye tal fra MyImage Bureau-analysen.

Kampagne leger med fordomme: EU vil afskaffe bjørneskindshuen

Livgardens ikoniske bjørneskindshue skal erstattes med et vegansk alternativ. Sådan lyder det i en ny digital kampagne fra Europa-Kommissionens repræsentation i Danmark. Men kan det nu passe?

Nye tal afslører: Her er annoncørerne, der købte flest reklamer i 2022

16 ud af de 20 største danske annoncører øgede reklamekøbet i 2022, viser nye tal fra Kantar Gallup.

Ny analyse: Mediebureau-konger bytter plads på image-liste. Igen

966 marketingansvarlige har bedømt 13 mediebureauer i MyImage Bureau 2023, og de to faste ærkerivaler i toppen – OMD og Carat – bytter igen plads.

Efter 20 år med Mediacom: Telegigant skifter mediebureau

Hearts & Science bliver nyt mediebureau for Nuuday. 20 års samarbejde med Mediacom sluttede ved udgangen af 2022.

McDonald’s trækker homestyle-kampagne med kok efter voldsdom

McDonald’s har fjernet kampagne med Per Thøstesen og pillet Homestyle-burger af menukortet efter voldsdom til kokken.

Ærkerival overtager den digitale image-trone

En af de største danske bureausucceser nogensinde, Magnetix - i dag Merkle, må for første gang siden 2014 overlade MyImage-tronen blandt de digitale bureauer til en konkurrent.

TV 2 Lorry får nyt navn: Topbureau bag massiv relancering

Halvandet års samarbejde mellem &Co. / NoA og TV 2 Lorry er mundet ud i nyt navn til tv-stationen, en relancering af kanalens brand og nyt journalistisk fokus. Samtidig går kanalen ud med stor kampagne.

Efter 20 år: Dansk bureau solgt til global koncern

Det digitale bureau Vertic har fået ny ejer i skikkelse af det børsnoterede IT-selskab Globant. Vertic-brandet fortsætter – det samme gør bureauets teams og kontorer i København og New York.

Rådgiver om FE-kampagne på Facebook: For mig bliver det en parodi

Forsvarets Efterretningstjenestes Facebook-kampagne får kras kritik af to eksperter, der kalder den dårligt timet og malplaceret. FE og bureauet bag mener, at kampagnen er vellykket.

Mediet Markedsføring har ansat ny chefredaktør

Foreningen Dansk Markedsføring har ansat chefredaktøren, der skal stå i spidsen for det prisvindende fagmedie Markedsføring.

Nye tal: Disse reklamebureauer har det bedste image

&Co. topper listen over bureauer med det bedste image for tredje år i træk. Et nyt bureau napper andenpladsen, imens en gammel kending akkurat holder sig i top 3.

Bæredygtighed fylder mindst hos annoncører i bureauvalg: “Vil ændre sig”

Ifølge en ny analyse lægger danske annoncører mindst vægt på, om deres bureauer er bæredygtige eller har diversitet blandt medarbejderne, når de vælger dem. Men bureaudirektør vurderer, at det vil ændre sig.

”Det vigtigste er, at man ikke begår den samme fejl flere gange”

Liv Sandberg har været CEO i Starcom og var Head of Agency i Facebook, før hun blev Managing Director i TikTok Nordics. Her fortæller hun om et tårevædet job-farvel, og hvorfor din læringskurve er vigtigere end din næste forfremmelse.

Se listen: Det lægger annoncører mest vægt på, når de vælger bureau

Forretningsforståelse er annoncørernes vigtigste krav til deres bureauer. Til gengæld går de ikke meget op i, om deres bureauer er bæredygtige og har diversitet blandt medarbejderne. Det viser MyImage Bureau 2023.

Reklamepioneren Per P er gået bort: Kompromisløs idemaskine

Igennem en lang karriere i reklamebranchen vandt Per Pedersen alt, hvad der kunne vindes – og satte nye standarder for, hvor langt danske kreartive kan nå. Her fortæller tre af hans tætte samarbejdspartnere, hvad der gjorde ham til noget særligt.

Kreativ går selvstændig, fordi han var ”misundelig” på &Co.

Tidligere kreativ direktør på Hjaltelin Stahl og Mindshare, Kenneth Kaadtmann, har opsagt sin stilling på &Co., og vil nu skabe sin egen bureau-succes.

Per Pedersen er død

Efter kort tids sygdom er Per Pedersen - ofte blot kendt som Per P - gået bort.

Envisions årsresultat går tilbage: Det er ikke tilfredsstillende

Reklamebureauet Envisions direktør, Mads Duzenius Christensen, kalder nyt årsregnskab skuffende - men forventer markant fremgang i 2023.

Her er de medarbejdere, der vil blive truet mest af recessionen

Særligt to medarbejdergrupper vil komme i fare for fyringer i en recession, imens én gruppe er sikker, siger Business Danmark, som opfordrer virksomhederne til at holde på de marketingansatte.

Professor: AI-skabte billeder kan potentielt bryde ophavsretten

Når kunstig intelligens programmerer for dig, skaber kunst eller designer reklamer, kan det potentielt være i strid med ophavsretten, lyder det fra professor.

Mensch køber bureauet Another

Det kreative kommunikationsbureau Mensch har opkøbt bureauet Another. To af Anothers ejere rykker med over i Mensch, imens én træder ud efter opkøbet.

Energikampagne fik danskerne til at slukke for strømmen for 30 mio. kroner

Accenture Song står bag Norlys og Røde Kors-kampagne, der med en ”omvendt landsindsamling” fik danskerne til at slukke for strømmen i hjemmet den 1. januar. Norlys donerede det tocifrede millionbeløb, som danskerne brugte mindre i strøm på dagen, til Røde Kors.

Glem lønstigninger: For at undgå fyringer kan din løn blive presset

Når den økonomiske krise rammer den danske økonomi - og reklame og marketing – risikerer du, at din løn vil blive ramt, fordi din arbejdsgiver forsøger at undgå fyringer, forudser CCO i Business Danmark.

Kommunikationsbureau henter ny strategisk direktør hos Nord DDB

Michael Kowal er ny strategisk direktør i Lead, hvor han skal lede og udbygge bureauets strategiske afdeling. Samtidig forfremmes Natalie C. Larsen til kreativ direktør.  

10 år efter succesbog har Thomas Kolster ændret holdning til purpose

10 år efter Thomas Kolster udgav bogen Goodvertising, har han ændret sit syn på hele purpose-debatten. Her fortæller han, hvorfor Danmark stadig er bagud på purpose - og hvorfor han i dag også kritiserer begrebet.

Årets 10 mest læste historier på Markedsføring

Løn, opgør med krænkelser og unikke kampagner vakte jeres interesse i 2022. Her er årets mest læste artikler på Markedsføring.

Her er årets 25 mest markante jobskifter i reklame og marketing

Flere fremtrædende marketingprofessionelle fik nye stillinger i 2022. Eller forlod deres mangeårige job for at tænke andre tanker. Vi har samlet 25 af årets bemærkelsesværdige skift her.

Ægtepar startede bureau sammen under corona. Nu går de hver sin vej

Ægteparret Maria og Jacob Holst Mourtizen startede bureau sammen, da corona ramte Danmark. Nu går Maria Holst Mouritzen sin egen vej som freelancer. Her deler de op- og nedture ved at drive virksomhed med sin ægtefælle.

11 fagprofiler: Her er de vigtigste tendenser i branchen i 2023

11 profiler fra hver deres del af marketing-, reklame- og kommunikationsbranchen giver deres bud på den vigtigste tendens på deres fagområde i 2023.

Kollektiv har brugt over 200 timer på humoristisk julekampagne

Til sammen har tre unge mænd med fødderne plantet i film-, medie- og reklamebranchen siden sommer arbejdet på humoristisk julekampagne, der skal støtte børn under krisen.

10 råd: Den store guide til at håndtere krisen som marketeer

Hvordan laver du en kriseplan, skærer i marketingbudgettet og gennemfører en fyringsrunde? Roskilde Festivals CCO, Michala Svane, og CBS-professor Mogens Bjerre giver deres bedste råd til at håndtere en krisetid.

Dansk firma konkurs trods kampagne med Tom Brady

Dansk solbrille-brand satsede på stor Tom Brady-kampagne som salgsmaskine. Men missionen fejlede, og nu er selskabet konkurs.

Bøgerne om marketing, du skal læse i 2023

Mangler du den helt rette julegave til marketeeren i din familie – eller det rette projekt at give dig i kast med i julen? Så har Markedsføring udpeget de otte vigtigste bøger, du skal læse i 2023 om marketing, kommunikation, reklame og tech.

”Vores studerende skal se AI som en ressource. Ikke en trussel”

På DMJX Interaktivt Design har man kørt undervisningsforløb om kunstig intelligens i flere år. ”Vi vil gerne have at vores studerende lærer at bruge AI som en kreativ kraft,” siger lektor og faglig koordinator, Karsten Vestergaard.

Analyse: Et pensions-selskab skiller sig ud blandt svage konkurrenter

Pensionsbranchen er en af landets svageste i mødet med nye kunder digitalt, viser ny Q-Faktor-analyse. Men branchen har også en oplagt mulighed for at klæde kunderne bedre på med skarpt indhold, lyder anbefalingen.

Karrierestigen er død: 6 dominerende tendenser på arbejdsmarkedet

Arbejdsmarkedet er flydende, fastlancere vinder frem – og du skal forberede dig på krisen. Sammen med Niels Østerby Jepsen fra rekrutteringsbureauet Marcher Markholt peger vi på de vigtigste arbejdsmarkedstendenser i 2023.

Tre branchefolk: Her er vores største ønske til den nye regering

Markedsføring har spurgt tre brancheprofiler, hvad deres største ønske på vegne af reklame-, kommunikation- og marketingbranchen er fra den nye regering.

Her er AI’erne, du skal lære at bruge i dit kreative arbejde

Designer Morten Boysen fra Nørgaard Mikkelsen brugte en AI til at vinde Markedsførings forsidekonkurrence. Her guider han til, hvordan du kan bruge de tre bedste AI’er lige nu i dit kreative arbejde.

Ny fyrværkeri-kampagne er klar i spyttet: ”Red en idiot”

Sikkerhedsstyrelsen har skudt sin årlige fyrværkerikampagne i gang, og denne gang er målgruppen ikke dem, der kvajer sig. Men dem, der kender ’en idiot’, de gerne vil passe på. Envision er bureauet bag.

Rettelse: Business Danmark beklager forkerte tal

Ledigheden er lav i salg og marketing, men ikke helt så lav som Business Danmark har sagt det seneste år. Der er tale om en menneskelig fejl, lyder forklaringen. Markedsføring retter 11 artikler.

Nye tal: Disse display-annoncer virker bedst

Marketing SaaS-virksomheden Zuuvi har samlet data fra kampagner med en halv milliard visninger på tværs af sine kunder - og fundet ud af hvilken størrelse og hvilken type, der virker bedst.

Fire gange dansk Grand Prix ved EM i reklame 2022

Tre forskellige danske cases tager tilsammen fire Grand Prix med hjem fra dette års udgave af EM i reklame, Eurobest.

Discountkrig: Her er de stærkeste og svageste dagligvare-brands

Der bliver massiv kamp om at være det stærkeste dagligvarebrand hos danskerne næste år. Med sin nye kæde Coop365Discount stormer Coop frem i et tætpakket felt af brands, viser nye tal, som YouGov har trukket for Markedsføring.

Fiktiv avis bringer ‘dødsannoncer’ over 29 bureauprofiler

I dag udgiver de studerende på DMJX/KK 21-24 det fiktive nyhedsmedie ’BrancheBladet’, der noget usædvanligt rummer ’dødsannoncer’ for 29 kendte kreative profiler. Her er forklaringen.

Ny kampagne: Rasende spil-figur skal sælge gamer-headsets

En ny kampagne fra det danske audio-brand Epos mikser gaming-verdenens non-player characters – figurer, der ikke er styret af spillerne - med en kendt internet meme om ’Karen, der vil tale med chefen’.

Ukendte TikTok-creators hjalp energidrik til 17 millioner views

En række samarbejder med mindre TikTok-Creators har sikret Faxe Kondi Booster 17 mio. views på TikTok siden januar. Beyond11 er bureauet bag indsatsen.

Kun for medlemmer

4 bøger, du skal læse for at lære mere om kunstig intelligens

Kunstig intelligens vil blive en del af reklame- og marketingprofessionelles hverdag i 2023. Her de bøger, du skal læse for at forstå AI indgående.

Mette Barnes forlader Viaplay Group efter syv år

Efter syv år hos Viaplay Group siger Mette Barnes nu farvel til mediegiganten. ”Jeg tror på, at det kan være klogt og sundt at turde trække stikket for en stund,” skriver hun på LinkedIn.

Her er det mest tillidsvækkende fødevarebrand i Danmark

Lurpak er i Danmark det fødevarebrand, som har højest tillid hos forbrugerne. Lurpak udmærker sig især på, at forbrugerne oplever kvaliteten af produktet som meget højt, lyder begrundelsen.

Flot dansk resultat ved EM i reklame 2022: Se vinderne her

35 danske shortlister ved Eurobest – populært kaldet EM i reklame – er vekslet til 18 priser.

Her er vinderen af Markedsførings forside-konkurrence

Designer Morten Boysen fra Nørgaard Mikkelsen vandt Markedsførings forsidekonkurrence. Her fortæller han om idéen bag. Se også fire andre flotte forsidebud.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Overblik

Nyheder
Læs magasinet
Kurser, konferencer & uddannelser
Jobmarked
Netværk
The M List

Kontakt

Medlemsservice
Redaktionen
Annonceringsmuligheder
Kursus, netværk og konferencer
Tilmeld nyhedsbrevet

Medlemskab

Medlemsfordele
Bliv medlem
Vedtægter
Login / glemt password
Mød studenterforeningerne
Mød seniorforeningen

Om os

Om foreningen
Cookiepolitik
Etik
Ophavsret
Sådan klager du
SEP’s Fond

Dansk Markedsføring | Bredgade 19 E, 2. sal. | 1260 København K | CVR 33266014 | Tlf: 3811 8787