De 20 unge profiler, der er optaget på The M Talents 2021-listen, er fagligt stærke inden for områder som commerce, innovation og digital.

Det fortæller Klaus Markholt-Hansen, partner i headhunterbureauet Marcher Markholt, der står bag listen i samarbejde med Dansk Markedsføring og NoA Consult.

– Igen i år har vi identificeret 20 spændende talenter, som det seneste år har spillet på både faglige og personlige tangenter og været med til at markere både dem selv og den virksomhed eller bureau, de repræsenterer, siger han.

The M Talents udgives som en del af bogen The M List, der i år rummer 181 marketing-profiler, som har udmærket sig det seneste år.

Formålet med The M Talents er én gang om året at rette spotlyset mod branchens dygtigste ”Young Professionals” – hvilket vil sige unge under 30 år.

" På det faglige niveau står de unge talenter stærkt på efterspurgte områder som commerce, innovation og digital.
Klaus Markholt-Hansen, partner, Marcher Markholt

Kompetencer til marketing anno 2021

De udvalgte talenter er blevet indstillet til listen af deres kolleger eller chefer, hvorefter et advisory board, hvor Klaus Markholt-Hansen har været en af deltagerne, udvælger de 20 talenter, der kommer med på listen.

Advisory Boardet bestod af:

  • Pernille Fruensgaard Øe, Head of Industry Facebook
  • Jacob Weinreich, Kommunikations & Marketing direktør, TV 2
  • Mette Hejl, CEO Pravda
  • Morten Kjær, CEO Noa Consulting
  • Klaus Markholt-Hansen, Partner, Marcher & Markholt
  • Thomas Wahl, CEO, Dansk Markedsføring

 

– Vi har igen i år (det er andet år listen udkommer, red.) set på både soft og hard skills – altså det faglige såvel som personlige kompetenceniveau – og listens 20 talenter er alle profiler, vi ser, der rummer netop de kompetencer, der repræsenterer marketing anno 2021, siger han.

Klaus Markholt-Hansen fortsætter:

– På det faglige niveau står de unge talenter stærkt på efterspurgte områder som commerce, innovation og digital, og på det personlige niveau afspejler de alle en imponerende robusthed og hermed evnen til at håndtere pres i et ellers omskifteligt og konkurrencepræget marked.

Dette gælder, oplyser Klaus Markholt-Hansen uanset om profilerne hører hjemme i en større virksomhed eller på et reklame-, kommunikations- eller mediebureau.

The M Talents 2021 er udvalgt på baggrund af disse fem kriterier:

  • Fagligt kompetenceniveau
  • Visionær og innovativ
  • Synlige resultater
  • Anerkendelser og vundne branchepriser
  • Personligt potentiale

– Som det også ses hos årets The M List-profiler, har de unge talenter vist sig at være omstillingsparate, kommercielle og digitale nok til at imødekomme udfordringer samt at gå transformationer i møde, og dette har de alle vist at gøre med høje ambitioner og stor passion på deres felt.

Faglig tyngde og drive

Han mener, at årets unge talenter ikke kun besidder ”en god faglig tyngde og stor forståelse for deres respektive områder, men også et drive og en vilje, der i en ung alder allerede har taget dem langt og ført dem frem i deres professionelle karriere”.

– Vi ser efterhånden, at flere og flere unge profiler får lov til at sidde med, når større beslutninger skal tages og projekter udrulles, og årets profiler er netop talenter, som qua flotte faglige præsentationer og vedholdende personlige kompetencer gennem det seneste år har haft en stemme hos deres respektive organisationer, siger Klaus Markholt-Hansen.

Se de 20 The M Talents 2021 herunder:

GÅ IKKE GLIP AF KÅRINGEN AF ÅRETS CMO OG PRÆSENTATIONEN AF THE M LIST OG THE M TALENTS 2021

Tilmeld dig her