Staten sætter skub i job-markedet på nettet

Om 14 dage er der premiere på den stort anlagte statslige job-base på nettet. En ting er alle enige om - statens initiativ vil få stor betydning for udviklingen af jobmarkedet på nettet. Til gengæld er der ikke den samme enighed om, hvor stor en konkurrencefordel Politiken og JobMatch opnår ved at have vundet kontrakten. Konkurrenterne lurepasser og melder “business as usual“, men der er dog ingen tvivl om, at opmærksomheden nu samler sig om amter og kommuner, der skønsmæssigt bruger 7-800 mio. kr. på jobannoncering. Staten bruger 250-300 mio. kr.