• Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem

Udgivet siden 1927
Udgivet siden 1927
  • Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem
Forsiden > Nyheder > Page > 5

Nyheder

Alle nyheder fra Dansk Markedsføring

Se også seneste

Debat        Navnenyt        Kort nyt        Advertorial

M Talks         The M List        Fra foreningen


1 ud af 20 er selvlærte i marketing: Forudser flere i fremtiden

En ud af 20 i marketing er selvlærte. Og ifølge Business Danmark vil vi i de kommende år se flere selvlærte profiler blive en del af branchen

Elgiganten fjerner reklamer fra VM-kampe

Efter at Elgiganten i Norge valgte at donere deres reklameblokke til Amnesty International, har Elgiganten i Danmark nu valgt at rykke alle virksomhedens tv-spots væk fra VM-kampe.

Ny kampagne målrettet teenage-cyklister er optaget på mobiltelefon

Det er grynet, lyset er dårligt, og det er optaget på en mobil. For det handler om at nå målgruppen, lyder det fra Pong, som står bag en aktuel kampagne fra Rådet for Sikker Trafik.

Tre marketingchefer: Sådan forventer vi, at Black Friday går

Trods økonomisk krise og inflation melder både Power og Sinful om Black Week-omsætning, der vil være på niveau eller slå rekord fra tidligere år – men hos Coolshop er de mere usikre på, hvad niveauet lander på.

Kun for medlemmer

5 råd: Sådan bliver du digital marketing-nomade

De to digitale marketing-nomader Maja Grønholdt og Stefan Landgreve giver deres bedste råd til at tage karrieren med i rygsækken verden rundt.

DSB’s IceKiid-samarbejde blev hyldet: “Liv og sjæl” i kampagnen

DSB skabte med rapperen IceKiid en kampagne, der skulle sætte fokus på, at unge mænd oftest omkommer i ulykker på togstationen. Nu har de vundet flere effektpriser for indsatsen, der har krævet hjerteblod af bureauet.

Værsgo: Her er alle vinderne af Effie Awards Danmark 2022

For første gang nogensinde er der uddelt Effie Awards på dansk grund. 30 priser blev det til i alt – se alle vinderne her.

Skønhedsbrand bruger Black Friday som afsæt til anti-vold opråb

The Body Shop dropper for tredje år i træk Black Friday og kører i stedet kampagnen No Black Friday, der taler om mænds vold mod kvinder. ”Stadig et stort problem,” lyder det.

Nye tal: Tre ud af fire danskere genkender Telenors ’Bedste’

Efter et år med reklame-figuren ’Danmarks Bedste’ har Telenor fået godt fat i forbrugerne. Nye tal viser øget awareness og recall - og ikke mindst en klart forbedret afsender-identifikation.

Maja og Stefan rejser jorden rundt som marketing-nomader

Maja Grønholdt og Stefan Landgreve har levet som ’digitale nomader’ siden 2019. I dag er de gift og har en fin forretning kørende. Men det har ikke været en uafbrudt dans på de berømte roser. Slet ikke under coronapandemien.

”Jeg havde svært ved at fokusere på arbejdet, når jeg hele tiden skulle flytte rundt”

Lui Høyer og hans daværende kæreste tog til Mexico for at bo og arbejde midt under corona. Det var på mange måder en fed tid, fortæller han, men i dag er han tilbage i Danmark igen. Og ikke kun fordi, han savnede rugbrød.

Fire kreative: Her er de bedste VM-reklamefilm nogensinde

Fire danske kreative har taget en tur ned af VM-reklamens ’memory lane’ og giver her deres bud på ’den bedste VM-reklamefilm nogensinde’.

Ledigheden stadig tæt på rekordlav i marketing

Ledigheden inden for salg- og marketing er faldet endnu et nøk, men danskernes forbrug til Black Friday og julesalget kan blive udslagsgivende for ledigheden, vurderer Business Danmark. Rettet 14/12-22: Tallene i denne artikel er rettet på grund af en fejl fra Business Danmark.

Branding-rådgiver skoser DBU i armbånds-sag: Ordentlig ridse i lakken

To branding-rådgivere kritiserer DBU efter fodboldforbundet har valgt at droppe deres ”One Love”-regnbuearmbånd til VM. DBU mener, at kritikken generelt skal rettes mod FIFA.

Ny kampagne: Til jul kommer din Lottokupon med et alarmsystem

Danske Spils Lotto har allieret sig med verdens største sikkerhedsfirma, G4S, til dette års julekampagne.

Nu kan du selv bære omdiskuteret VM-armbånd

Kreativ Magnus Mynderup-Bjørnshave fra Robert/Boisen har lavet en print-selv-udgave af One Love-armbåndet, som det danske landshold ikke vil bære. Han vil selv have det på under kampen – og opfordrer andre til at gøre det samme.

Dansk shortliste-fest ved Epica Awards 2022

Danske cases napper 31 shortlister ved dette års Epica Awards. IKEA står med forskellige bureauer bag de 11.

”Jeg har fået min frihed og min kreativitet tilbage”

Lasse Christiansen har kvittet sit faste job, solgt alt i Danmark og er flyttet til Bali for at bo og arbejde. ”Det er virkelig kun fantasien, der sætter grænser for, hvordan man kan tage sit liv tilbage,” siger han.

”Jeg har aldrig tænkt, at jeg skulle arbejde i reklamebranchen”

Kristian Grove Møllers vej ind i branchen kom via graffiti. Efter han vandt guldløver i CANNES, røg han på et udenlands-branche-eventyr, der varede over 10 år. Her fortæller han om at blive ramt af finanskrisen som freelancer i New York, og hvorfor man skal gribe de muligheder, man får.

Sponsor-specialist: VM i Qatar bør skræmme sponsorer væk fra FIFA

Coca-Cola og McDonald’s gør det helt rette, når de dropper VM-reklamer i Danmark, siger sponsorekspert Thomas Badura.

Instruktør-stjerneskud: Jeg kan ikke stå for den danske humor-tradition

Instruktør Holger Karberg, som vandt The True Rising Star til dette års The True Award, har instrueret ny, international reklamefilm. &Co. er bureauet bag, og Bacon har produceret.

Maja Hartmann: ”Det er kedeligt at arbejde med uambitiøse mennesker”

Maja Hartmann har taget skridtet fra baggrunden og frem i forreste rolle som CEO for Bright. Her fortæller hun om sine største inspirationer, det arbejde, hun er mest stolt af – og det, der virkelig kan ødelægge hendes dag.

Coca-Cola og McDonald’s dropper VM-reklamer i Danmark

To af VM's officielle sponsorer undlader at reklamere i forbindelse med VM i Danmark. Men flere andre holder fast i VM-reklamer i Danmark - eller vil ikke svare på, hvordan de aktiverer deres sponsorat.

To store danske telebrands skifter mediebureau

Fra 1. januar placerer tele-koncernen Hi3G sine samlede medieinvesteringer hos Dentsu. Det betyder nye mediebureau-partnere til 3 og Oister.

Nyt armbånd skal få os til at tale om, at mænd tjener mere end kvinder

17 fagforeninger går i kampagne til angreb på ulige løn mellem kønnene i Danmark. Bag står bureauet Revolt, der har fået idéen til et specielt armbånd i centrum for kampagnen.

De etiske forbrugere er en guldgrube, men du skal ramme de rigtige

Der kan være store summer at hente, hvis du forstår forbrugernes måde at handle etisk på rigtigt. Det viser nyt dansk-fransk forskningsprojekt, som vi dykker ned i her.

Nilens Jord vil udfordre beauty-industriens kvindebilleder

En ny kampagne fra makeup-brandet Nilens Jord vil rykke ved, hvad kvinder bliver anerkendt for. Bureauet Twenty står bag strategi og eksekvering.

TV 2 i firedobbelt Grand Prix-triumf i Hollywood

Den højbenede ’Københavnerbænk’ fra TV 2 vandt tre Grand Prix ved Clio Entertainment Awards i nat dansk tid. Samlet vandt TV 2 fire Grand Prix, en sølv og en bronze.

Danske instruktører og cases i spil til prestigefuld filmpris

Juryen ved filmprisen Shots Awards har plukket cases ud til årets shortlister, og der er flere danske navne i spil til priser.

YouTube sagde, falsk TV 2-annonce var fjernet: Kører stadig

Man kan på YouTube stadig se falsk annonce, hvor TV 2’s logo bliver misbrugt – selvom YouTube i sidste uge fortalte, den var fjernet. Samtidig er ny annonce kommet til. Google, der ejer YouTube, beklager.

Twitter i brand safety-krise: Det skal danske brands gøre

Twitter er ramt af massive annoncør- og brand safety-problemer, som risikerer at ramme danske brands. Sådan siger Twitter-specialist Lars K. Jensen, der anbefaler danske virksomheder at sætte sig indgående ind i farerne ved platformen.

Bureaudirektør stopper efter 12 år. Her er hans afløser

Der er skiftet ud på direktørposten i det lille bureau Kadaver, hvor Cho-Mee Annemette Kristensen tager over efter Anders Møller Toft.

Bureau: Vi er påpasselige med at anbefale Twitter-annoncering

Hos Mediacom holder man skarpt øje med, hvad der sker på Elon Musks nyerhvervede Twitter. ”Vi ser platformen som mere high-risk end tidligere,” lyder det fra bureauet.

Medarbejdere køber bureau-ejere ud af Orchestra

Ledelsen i mediabureauet Orchestra køber de oprindelige ejer-reklamebureauer ud. Samtidig udvides antallet af ejere i medarbejderkredsen fra fire til ni personer.

Topdanmark på toppen i forsikringsbranche, der står stille digitalt

Forsikringsbranchen mangler varierede digitale produkter, der kan tilpasses den enkelte kunde. Det gør selskaberne sårbare over for pris- og rabatkamp, lyder kritikken i ny Q-Faktor-analyse lavet af UserGap for mediet Markedsføring.

Bureaugruppe bliver delt i fire danske selskaber

Knowit Experience Danmark bliver delt op i fire bureauben, når Mikkel Jespersen overtager rollen som CEO.

Peech hyrer sin første kommunikationschef fra bureau

Sexlegetøjs-selskabet Peech har hyret sin første kommunikationschef i form af Nynne Munk.

Digitalt bureau i Aarhus får ny CEO efter 14 år

Aarhus-bureauet Kompetencekanalen har efter 14 år med Mathias Hougaard i spidsen fået ny CEO i form af Mads Pilegaard, der er hentet internt.

Jägermeister går alternativ marketingvej: Lancerer podcast om kærlighed

Spiritusbrandet Jägermeister udgiver ny podcast, med musiker Freja Kirk som vært, som led i stor repositionerings-strategi, der skal styrke brandets position hos ”unge voksne”.

Nyt kommercielt netværk skal sikre sparring om krisen og markedet

Der er brug for stærk kommerciel sparring på vej ind i en krise, mener Alexandra Maruszewicz. Derfor har hun startet netværket Kommerciel Udvikling og Vækst sammen med Thomas Lyngsfeldt fra Dentsu hos Dansk Markedsføring.

Håndboldstjerne træder i front for dansk lydbrand

Lyd- og sports-brandet Miiego har fået håndboldstjernen Rasmus Lauge ombord som ambassadør. Ny kampagne går i luften i dag, og ambitionerne rækker ud i Europa.

Accenture Song hyrer Tobias Smidth-Fibiger til ledende rolle

Accenture Song har ansat Tobias Smidth-Fibiger i en ledende rolle efter hans stop som direktør i McCann Danmark.

Fik at vide, det var umuligt: Nu lancerer Coop massiv julekampagne

Der skal sælges over 200.000 stearinlys, Rasmus Seebach er frontfigur, og kampagnen forventes at nå over 2 mio. danskere. Her er historien bag Coops store julekampagne, som startede hos OMD-strateg Jane Sørensen – og nær ikke var blevet til noget.

Topkreativ stifter bureau, men har endnu ingen ansatte

Kaspar Monberg er stoppet som Creative Director i Merkel og har stiftet et bureau midt i en rekrutteringskrise. Pt. mangler han en CEO og en kreativ direktør.

TV 2 misbrugt i falske annoncer på sociale medier

I falske annoncer på sociale medier bliver TV 2’s logo og troværdighed misbrugt af digitale svindlere. TV 2 tager det ”meget alvorligt”. YouTube har fjernet annoncerne efter Markedsførings henvendelse.

Power vil omsætte for 28 millioner ved stor liveshopping-lancering

Med ni influencere fra TikTok, liveshopping og ny kampagne vil Power omsætte for stort millionbeløb fredag, hvor elektronikkæden lancerer nyt kæmpe-varehus i Ishøj.

Konkurrence: Vil du designe forsiden på Markedsføring?

Hvordan kommer ny teknologi til at påvirke kreativiteten i 2023? Det inviterer vi hele branchen til at give jeres bud på. Den bedste illustration kommer på forsiden af magasinet Markedsføring.

Roar Nissen stopper i Knowit Experience efter stort ”wake-up call”

CEO for Knowit Experience Danmark, Roar Nissen, har sagt op. Et sygdomsforløb har fået ham til at indse, at han skal prøve noget nyt. Og arvtageren i rollen er på plads.

Christine Smith bliver kreativ direktør på dansk bureau

Christine M. Smith, der har vundet Grand Prix på Cannes, skifter fra Virtue til Butter, hvor hun bliver kreativ direktør.

Her er de fem nominerede til prisen som årets SoMe-team

De fem sortlistede til den første kåring som Social Media Team of the Year er nu udpeget. Prisen bliver uddelt på konferencen Social Media Manageren den 1. december.

Ny bog: CMO’en skal løfte bæredygtighed ind i topledelsen

Virksomheder er tvunget til at agere mere bæredygtigt, hvis de vil overleve. Sådan lyder det i en ny bog fra Jeanette Fangel Løgstrup.

Trine Dyrholm i front for kampagne, der sætter fokus på unge kvinders mistrivsel

Med fire stærke kvindelige ambassadører sætter GirlTalk og Bacon i ny kampagne fokus på unge kvinders psykiske mistrivsel.

Politikerne endte med at købe Facebook-annoncer for næsten 20 millioner

Med næsten 20 millioner kroner brugt på Meta satte politikerne klar rekord for annoncekøb her i valgkampen. Politiskannoncering.dk har nu lavet det fulde overblik.

Brandhouse/Subsero-gruppen køber influencerbureau

Amaze Communication bliver en del af Brandhouse/Subsero-gruppen. Det sker ifølge adm. direktør, Stiig Binggeli, ”for at styrke specialkompetencerne i gruppen”.

CMO valgt ind i Folketinget for LA: “Uvirkeligt”

Steffen Frølund er blevet valgt ind i Folketinget for Liberal Alliance. Hans indtræden som folkevalgt politiker betyder samtidigt et farvel til rollen som CMO.

PR-bureau får kritik: Pressemeddelelser blev bragt som artikler

PR-bureauet Epicent får af Forbrugerombudsmanden kritik for pressemeddelelser skrevet som artikler, der er blevet bragt uredigeret i medier. Epicent tager kritikken til efterretning.


  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Overblik

Nyheder
Læs magasinet
Kurser, konferencer & uddannelser
Jobmarked
Netværk
The M List

Kontakt

Medlemsservice
Redaktionen
Annonceringsmuligheder
Kursus, netværk og konferencer
Tilmeld nyhedsbrevet

Medlemskab

Medlemsfordele
Bliv medlem
Vedtægter
Login / glemt password
Mød studenterforeningerne
Mød seniorforeningen

Om os

Om foreningen
Cookiepolitik
Etik
Ophavsret
Sådan klager du
SEP’s Fond

Dansk Markedsføring | Bredgade 19 E, 2. sal. | 1260 København K | CVR 33266014 | Tlf: 3811 8787