• Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem

Udgivet siden 1927
Udgivet siden 1927
  • Nyheder
  • Magasin
  • Uddannelse & konferencer
  • Medlemskab
  • Jobs
  • Annoncering
  • Netværk
  • Om os
Bliv Medlem
Forsiden > Debat > Page > 3

Debat

Indlæggene udtrykker skribentens eller skribenternes holdning.


Der er pragteksempler på, at content marketing kan fungere

Det er noget sludder at sige, at content marketing grundlæggende har slået fejl, skriver Lars Bastholm fra Egmonts The Story Laboratory.

Branchen har et stort barselsproblem

Pres! Pres! PREEEEESSSS! Der er en ny barselslov på vej i Danmark, der giver mænd ret til en større del af barslen. Og bureaubranchen bør selv går forrest i ligestillingen af mænd og kvinder på barselsområdet, skriver Eva Svavars.

Content marketing er et fejlernæret og misrøgtet stedbarn

Content marketing har de fleste steder slået fejl. Men det er muligt at få det til at fungere, skriver debattør Søren Thure Milkær.

Jonathan Løw: Marketing skal ikke fokusere på hurtige wins

Brands udnytter ikke det potentiale, der ligger i en dyb forståelse af deres kunder. Iværksætter Jonathan Løw peger i dette debatindlæg på seks områder, hvor dit brand visuelt kan styrke sig over for kunderne.

Fem råd: Sådan bliver du en stjerne til customer retention på SoMe

Live chat, lynhurtige svar og veltimede kampagner på sociale medier. Det er helt afgørende, at du som brand er skarp her, hvis du skal fastholde din kunder. Og det skal du, for det er en kerne i din forretning, skriver Simon Beyer, partner hos Ingager, i debatindlæg.

CMO’en skal drive direct-to-consumer-udvikling hos brands

Selvom direct-to-consumer ikke længere er en platform i brand, så skal CMO’er og bureauer stå hårdt på, at det skal være en kerne i virksomhedernes brand og kundeoplevelse, skriver Henrik Bak i debatindlæg.

Vi er selv ude om de dårlige pitchrunder

"Hvor blev rygraden af?" spørger Trine Keller-Andreasen bureauerne i kritisk debatindlæg om pitchrunder.

Det ligner en spareøvelse, når Danske Bank laver eget bureau

Man kan godt få en mistanke om, at det er et led i en spareøvelse, når Danske Bank nu vil etablere inhouse kreativt bureau, skriver debattør Søren Thure Milkær.

Her er strategien, der fik DSB til at skyde mod Pride-kritikere

Du kan ikke bare slette kritiske kommentarer. Sådan skriver DSB's tidligere Content Manager David Lohmann, der i fem år stod bag den strategi, der førte til spydige svar fra SoMe-medarbejderen Mads.

At blive marketingchef er ikke en forfremmelse

Når du bliver marketingchef, skal du stoppe med at gøre netop det, du er blevet rost for. Det skriver iværksætter Jonathan Løw.

Selvsving i det kreative reservat

Der gik selvsving i det kreative reservat over DSB-Mads, skriver debattør Søren Thure Milkær. Han opfordrer branchen til at få hovedet ud af storbyens ensformighed.

Nej, pitchrunder er ikke et brancheproblem

Pitchrunder er ikke et brancheproblem. Bureauerne skal bare finde modet til at skille sig ud og gå i dialog med annoncørerne, skriver Thomas Astrup i debatindlæg.

Opråb: Vi skal have stoppet meningsløse pitchrunder

Elendige briefs, spild af bureauernes tid og penge - og håbløs feedback. Der er brug for et opgør med meningsløse og gratis pitchrunder, skriver Heidi Lüdeking fra Gotcha i debatindlæg.

Åbningsraten er en elendig målestok for nyhedsbreve

Virksomheder skal fokusere på noget andet end åbningsrater, hvis de virkelig vil brage igennem med nyhedsbreve. Det skriver Kim Østergaard i debatindlæg.

Det er slut med at svøbe sig uforpligtende i regnbueflaget

LGBT+ og mangfoldighed er en identitetspolitisk kampplads, som fremover vil give store udfordringer i markedsføringen for brands, skriver Søren Thure Milkær.

Hvad kan brands lære af TikToks eksplosive vækst?

Der er tre helt centrale ting, alle brands kan lære af TikToks massive succes, skriver nordisk direktør for Adobe, Franck Attia.

Fire råd: Sådan tager du kampen op i e-handlen

Hvad skal der til for at lykke med e-handel i et marked, der stormer frem? Det giver Michael Christiansen, managing director i Accenture, sine fire bedste råd til her.

Stop Saszeline og de andre kampagnetyve

Når corona-skeptikere som Saszeline Sørensen misbruger Sundhedsstyrelsens kampagnemateriale, er det ikke kun ulovligt. Det er også farligt, skriver chefredaktør Andreas Marckmann Andreassen.

Kan man virkelig lovgive sig til bedre selvværd?

I Norge skal det være lovpligtigt for influenter at markere, hvis et Instagram-opslag er bare let redigeret. Nikolaj F. Skarbye mener, det ville være hovedløst at gøre i Danmark.

Vi hader og elsker Soundboks – og det er genialt

Lyden af den store Soundboks spreder glæde hos de unge og skaber søvnløse nætter hos andre. Og netop det had-kærlighedsforhold er opskriften på et stærkt brand, skriver Christian Halsted.

Fem råd: Undgå nedsættende stereotyper i din markedsføring

Gør det til dit sommerforsæt at droppe stereotyperne i din markedsføring. Sådan lyder rådet fra Pernille Fruensgaard Øe, der også påpeger, at det er godt for forretningen.

Ronaldos stunt var et wake up-splash til sponsorverdenen

Da Cristiano Ronaldo flyttede to Cola-flasker og skabte et kommercielt ramaskrig, bør det have fået verdens største brands til at se indad, skriver Søren Thure Milkær.

Hvis bare Google ville lege med os andre

Unfair konkurrence og monopoldannelse. Google er under angreb fra mange sider. Men er det selvforskyldt? spørger kommerciel direktør og annoncedirektør fra Ekstra Bladet.

Danish Crown svarer igen: Må vi ikke kommunikere om klima?

Danish Crown kan ikke lade være med at kommunikere om deres "klimakontrollere grise", skriver selskabets kommunikationsdirektør Astrid Gade Nielsen i debatindlæg.

Fire trends, der vil accelerere i en genåbnet verden

Pandemien har for alvor sat skub i den digitale udvikling og prikket til forbugerens selvforståelse, livsfokus og indgroede vaner – og det vil fortsætte ’på den anden side’ af mundbind, restriktioner og lockdown, skriver Simone Misser-Petersen fra Mindshare.

Nyt, nyt, nyt er en af marketings allerstørste fejlslutninger

I virkeligheden er fornyelse sjældent den bedste idé i marketing, skriver direktør for Pravda Mette Hejl i debatindlæg.

Send de klimakontrollerede grissebasser på tidlig pension

Danish Crown har rodet sig ud i ordjonglerende greenwashing med "Klimakontrolleret gris"-kampagnen, skriver Søren Thure Milkær

Lige nu: Perfekt momentum til at give kunderne et nyt liv

Ifølge en ny Megafon-måling, foretaget for TV 2 og Politiken, overvejer hver anden dansker at ændre deres måde at leve på efter pandemien.

Måske har vi fået GDPR nok nu?

GDPR er blevet en katalysator for et bureaukrati, der tager små og mellemstore virksomheder som gidsler, mener Jeanette Mayland Olsen.

CMO’en bør være den langsigtede bannerfører for at samle alle kundedata

Masser af uheldig kundekommunikation handler på den ene eller anden måde om data. Derfor bør marketing på den lange bane insistere på en ”data-kultur”, et ”data-lederskab” og en ”data-infrastruktur” til at understøtte personalisering af kundekontakten, mener Michael Vraa-Jensen.

Mange bankkunder vil jo gerne – så hjælp dem dog

Det er jo for længst dokumenteret i utallige undersøgelser, at do & show er bedre end say & tell. Især når det kommer til forbrugernes opfattelse af et brands bæredygtighedssubstans, skriver Søren Thure Milkær.

IT, Finans, Salg og Marketing – sæt jer nu ned i den rundkreds!

Platformsvalget er det vigtigste valg, du skal gøre i arbejdet med en ny digital platform, mener Rikke Sand og Mikkel Stærk.

Datadrevne personaliserede oplevelser. Kan I det? Eller ligger det længere ude i fremtiden?

Der findes en del ”IT-motorer” til at drive en effektiv omnichannel og en personaliseret kunderejse til både understøttelse af diverse fysiske og digitale kanaler. Visioner er der nok af. Eksekvering her og nu er det sjældne dyr på savannen, mener Henrik Bak.

At nedlægge marketing er direkte usmart

At foreslå at marketingafdelinger kan erstattes af kreative og på den måde sikre en virksomheds fremtidig vækst, er et udtryk for, at man ikke forstår det vækstpotentiale, der ligger i at have de bedste marketingfolk på posten, mener Dansk Markedsførings Charlotte Wandorf.

TV-kampagner er de mest kreative og effektive – fordi vi vælger, at de skal være det

Reklamebranchen har stadig en tendens til at udtænke kreative kampagner ud fra et klassisk fortælleteknisk greb, der kun fungerer til TV, skriver Rafael Cifuentes fra Precis Digital Danmark.

Selv kreativitet kan automatiseres

Kan du tackle indholdspuklen, eller er du (også) et offer for den? Sådan spørger Encodes Nanna Landtved.

“Vi har savnet dig” og engangsknald er ikke helt nok

Fint nok med et par goddaw-igen-tilbud og godt med kulørte balloner i markedsføringen. Men mange erhvervsdrivende har glemt at bruge pausen til at tænke sig om i, skriver Søren Thure Milkær.

Partnerskaber mellem CMO’en og CIO’en kan skabe langt bedre oplevelser

Efter min mening bør langt flere virksomheder gøre en indsats for at styrke partnerskabet mellem CMO’er og CIO’er, skriver Franck Attia.

Kedelig tendens: Mailsvar hver gang der er kritiske sager

Inviterer du pressen til dit bryllup, må du også forvente, at de kommer til skilsmissen eller begravelsen, skriver Mikkel Luplau Schmidt.

Nemlig.com behøver ikke lægge sig fladt ned – her er vejen frem

Kritikken er massiv og konfliktniveauet uden tvivl ødelæggende for forretningen. Men Nemlig.com behøver faktisk ikke lægge sig fladt ned, som standardrådet ellers kan lyde.

Hvad fortæller det rådne lead?

Marketing og salg ser ikke ens på kvaliteten af et lead. Kender du problemstillingen i din praksis? Under overfladen handler det både om teknologisk og organisatorisk umodenhed, mener Michael Vraa-Jensen.

Tilbudsaviserne viser vejen

Der er en revolution i gang i Danmark. Landets mest læste aviser gennemgår en betydelig forandring, der faktisk er en gave til marketing - og til kunderne selvfølgelig, mener Peter Grønbæk.

Frygt og usikkerhed er godt for kreativiteten

Den altomvæltende pandemi har styrket forudsætningerne for at tænke kreativt, mener Søren Thure Milkær.

Buzz word bingo

Det er tydeligt at mærke, at den danske branche lider af en vis form for et Lars Løkke-kompleks, skriver Trine Keller-Andreasen.

Er alle annoncører skurke i reklameland?

Branchen skal gøre op med den oftest alt for kortsigtede, performanceorienterede og kreativt udsultede markedsføring, hvis alle annoncører ikke skal blive skurken i reklameland, skriver Simone Misser-Pedersen fra Mindshare.

Ud med “purpose” – ind med den tredobbelte bundlinje

Det skønne er, at den tredobbelte bundlinje er et glimrende værktøj for marketing- og kommunikationsfolk, mener Søren Thure Milkær.

Centraliserede data er vejen til at give kunderne frihed

Data er nøglen, når vi skal levere gode kundeoplevelser. For mange etablerede virksomheder går vejen over it-mæssig centralisme, hvis de skal have innovationskraft og manøvrefrihed til at møde kunderne, hvor de er. 

“Jeg har købt en ny støvsuger”

Dette er historien om ny støvsuger, om en harddisk og om velkendte rutiner, der vinder, indtil de pludselig taber, men vi indser det for sent. Og det kan være kostbart, skriver Mikkel Tofte fra Encode.

En giftig cocktail: Stramt spin og royal brand extension

Jeg tør slet ikke tænke på, hvor tyk manualen for Q&A’s ser ud, og jeg er helt sikker på, at hverken Meghan eller Harry har læst den. Men PR-folkene har givet vist rullet med øjnene og brokket sig bag lukkede døre, skriver Kirsten Dinesen.

Vil jeg være venlig at holde min kæft

Nogle gange hører jeg også mig selv sige noget, jeg selv synes er rigtig klogt. Og nogle gange bliver det så klogt, at det faktisk ikke betyder en skid, skriver Magnus Breum.

Storytelling opbygger de stærkeste brands

De bedste brands (fra kommunikativt perspektiv) er efter min mening dem, som kunderne af egen fri vilje har lyst til at følge for inspiration og engagere sig med, skriver Mikkel Luplau Schmidt.

Visnede den bæredygtige markedsføring helt i coronaens skygge?

Håbet var lysegrønt. Og virkeligheden brutalt kulørt. I hvert fald ved første øjekast, skriver Søren Thure Milkær.

”iOS 14-opdatering er en god ting”

En opdateret version af styresystemet iOS, hvor privacyreglerne er strammet kraftigt op, er en god ting. Ikke blot for forbrugerne, men også for annoncørerne, skriver Kristoffer Nygaard fra deepdivr.

Giv et brøl for branding

I DR's Løvens Hule tales der meget om salg, marketing og logistik, og meget lidt om branding. Det er en skam, da et velfunderet brand styrker skaleringen og øger væksten, skriver Lobber Levin og Rasmus Vestergaard Petersen fra Everland.

Syv gyldne muligheder for at kikse

Der er mange muligheder for at kikse, og derfor er ensretningen af dit brand mere end bare almindelig sund fornuft, skriver Martin Moos og Mikkel Tofte.

Ikke alt der glimter er guld

Boomet i e-handel forstærker et kendt problem. Vi fokuserer alt for meget på en fin front-end, og glemmer at se på kvaliteten i hele kæden, som jo i virkeligheden er afgørende for kundeoplevelsen, mener Michael Vraa-Jensen.


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Overblik

Nyheder
Læs magasinet
Kurser, konferencer & uddannelser
Jobmarked
Netværk
The M List

Kontakt

Medlemsservice
Redaktionen
Annonceringsmuligheder
Kursus, netværk og konferencer
Tilmeld nyhedsbrevet

Medlemskab

Medlemsfordele
Bliv medlem
Vedtægter
Login / glemt password
Mød studenterforeningerne
Mød seniorforeningen

Om os

Om foreningen
Cookiepolitik
Etik
Ophavsret
Sådan klager du
SEP’s Fond

Dansk Markedsføring | Bredgade 19 E, 2. sal. | 1260 København K | CVR 33266014 | Tlf: 3811 8787